سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
نقده

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: اعتکاف گرفتن و معتکف شدن برای دل بریدن از زیورهای فریبنده دنیاست و کسی که در اعتکاف حاضر می شود باید تصمیم های جدی برای اهتمام به عبادت، نماز، روزه دوری از معصیت و اطاعت خدا بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در جمع خواهران معتکف شهرستان نقده که در مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها این شهرستان با همکار ی مدرسه علمیه فاطمی ه(س) در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین وجوه افتراق بین انسان و حیوانات داشتن قوه تعقل است و آن چه را که حیوانات برای سیر کردن شکم خود و یا دوری از برخی خطرات انجام می دهند بر اساس غریزه است و عقل در آن ها معنا و مفهومی ندارد اما انسان بر اساس عقل خود تصمیم می گیرد.

وی اضافه کرد: مقام انسان بالاتر از ملائکه و حیوانات است، به شرطی که رفتارهای او بر اساس عقلانیت و خواست الهی باشد اما اگر تابع نفس و خواهش های نفسانی باشد درجه اش پایین تر از حیوانات خواهد بود و لذا ایام اعتکاف فرصتی است تا با توسل به اهل بیت و دعا و نیایش با خدای متعال و پاک کردن درون خویش از اثرات گناهان، عقلانیت خود را تقویت کنیم.

امام جمعه نقده تشکر از نعمت های الهی را یکی دیگر از خصوصیات انسان دانست و گفت: در حیوانات شکر نعمت معنایی ندارد و این انسان است که در برابر نعمت منعم تشکر می کند.

وی ادامه داد: اعتکاف گرفتن و معتکف شدن برای دل بریدن از زیورهای فریبنده دنیاست و کسی که در اعتکاف حاضر می شود باید تصمیم های جدی برای اهتمام به عبادت، نماز، روزه دوری از معصیت و اطاعت خدا بگیرد.

حجت الاسلام فصیح نیا خاطرنشان کرد: انسان زمانی می تواند خدایی باشد که از دستورات او پیروی کند و لذا اعتکاف فرصتی است تا معنویت خود را تقویت کرده و در مسیر خواست و رضایت الهی و رسیدن به بندگی خالص پروردگار قدم برداریم.

وی افزود: از جمله گناهانی که وعده عذاب داده شده است، حق الناس است و لذا باید در این اعتکاف تصمیم بگیریم که اگر حق کسی بر گردن ماست بعد از خارج شدن از مراسمات اعتکاف آن را ادا کنیم و با خالص سازی خودمان زمینه ظهور مولا امام عصر (عج) را فراهم سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha