شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
امیر رجبی

حوزه/مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از اکران ۱۶ فیلم منتخب چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در دو سینمای این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل ،امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اکران تعدادی از فیلم‌های منتخب چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال در سینماهای اردبیل، اظهار کرد: این فیلم‌ها از ۱۶ الی ۲۲ بهمن در سینماهای انقلاب و قدس اردبیل در سه سانس اکران می‌شوند.

وی افزود: میزگردهای نقد و گفتگوی هنرمندان نیز در جوار اکران فیلم‌ها برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند بلیط فیلم‌ها را به صورت اینترنتی از سایت‌های معرفی شده خریداری کنند.

رجبی همچنین از حضور هنرمندان استان اردبیل در جشنواره‌های تئاتر، نقاشی، حجم، عکس و ویدئوآرت فجر خبر داد.

وی عنوان کرد: احمد شیخ‌زاده در بخش تئاتر، زهرا حیدری در نقاشی، موسی عبدی در رشته حجم، سجاد دادپور در بخش عکس و ویدئوآرت منتخبان استان در جشنواره فجر امسال هستند.

در ادامه این خبر، رجبی از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی استان اردبیل با عنوان «تجسم هنر» از ۱۱ الی ۲۱ بهمن در مجتمع فدک اردبیل خبر داد و گفت: ۴۵ اثر تجسمی از ۱۰ هنرمند استان در رشته‌های نقاشی، حجم، عکاسی، سفالگری، نگارگری، نقاشی خط، کاریکاتور و خوشنویسی در این جشنواره شرکت دارند.

وی همچنین از برگزاری جشنواره تئاتر مرزداران در شهرستان بیله‌سوار از ۱۹ الی ۲۱ بهمن با عنوان «مرزداری و مرزبانی» خبر داد و گفت: در این جشنواره ۴۹ اثر نمایشی در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی از استان‌های اردبیل، قزوین، کرمانشاه، کردستان و مرند و ماهشهر روی صحنه خواهد رفت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل همچنین از برگزاری جشنواره شعر فجر در روز ۱۲ بهمن خبر داد و اضافه کرد: این اداره کل در سال جاری حمایت‌های متعددی را برای برگزاری کنسرت در اردبیل انجام داده است و تلاش داریم در ایام بهمن ماه کنسرت موسیقی سنتی و اصیل آذری و ایرانی اجرا شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha