یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
امام جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: انقلاب اسلامی تنها حکومتی است که بعد از پیروزی، خود را به رای مردم گذاشت و با بیشترین رای یعنی با بیش از ۹۸ درصد آرا، مردم به انقلاب اسلامی رای مثبت دادند و امروز اسلامیت و جمهوری دو رکن اساسی انقلاب اسلامی است که با حضور مردم در صحنه این دو  تقویت خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه حجت الاسلام مصطفی کوهی شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر که در مسجد جامع شهر تخت سلیمان تکاب برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در تولید علم و دانش جایگاه و رتبه پانزدهم کشورهای جهان را داراست و این نتیجه اعتماد به جوانان کشور است. قبل از انقلاب جوانان جایگاهی در تصمیم گیری های کشور نداشتند و مدام توسط دشمنان این ملت که به دنبال برده کردن مردم ایران و چپاول منابع کشور را داشتند، مورد تحقیر قرار می گرفتند وتو سری می خوردند.

وی ادامه داد: یکی از نقاط روشن در جمهوری اسلامی ایران این است که کشوری که قبل از انقلاب در تولید علم جزء ۵۰ کشور اول دنیا نبوده به برکت هدایت رهبری و تلاش های نخبگان، جمهوری اسلامی جزء ۲۰ کشور پیشرو در تولیدات علمی شده و پایگاه اسکوپوس کشور ما را در جایگاه ۱۵ دنیا قرار داده است.

امام جمعه تکاب در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی یک فرصت عظیم را برای تبلیغ دین و معارف حقه الهی فراهم کرد که در طول تاریخ اسلامی سابقه نداشته است و همین امر زمینه عزت و غرور ایرانیان را فراهم کرد و ملت های دیگر ممالک اسلامی وحتی غیر اسلامی نیز برای رسیدن به قدرت حقه و اقتدار و عزت خود ایران اسلامی را الگوی خود قرار داده اند.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است و در تاریخ ۷ هزار ساله ایران، تا قبل از انقلاب مردم هیچ جایگاهی در تصمیم گیری های خرد و کلان کشور نداشتند و در زمان پهلوی هم مردم حق انتخاب نداشتند و حتی در اوائل دهه ۵۰ پهلوی تمام احزاب را منحل کرد و تنها حزبی که باقی ماند، حزب رستاخیز بود که مستقیم توسط دربار شاهنشاهی اداره می شد.

حجت الاسلام کوهی اضافه کرد: انقلاب اسلامی تنها حکومتی است که بعد از پیروزی، خود را به رای مردم گذاشت و با بیشترین رای یعنی با بیش از ۹۸ درصد آرا، مردم به انقلاب اسلامی رای مثبت دادند و امروز اسلامیت و جمهوری دو رکن اساسی انقلاب اسلامی است که با حضور مردم در صحنه این دو تقویت خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha