دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
دهه فجر

حوزه/ یک پژوهشگر با بیان اینکه ایام الله دهه‌ فجر نقطه رهایی مردم ایران بود، گفت: دهه فجر یک عید حقیقی برای ملت ایران اسلامی‌ است، زیرا در چنین ایامی، با ورود حضرت روح‌الله، نعمت ولایت بر ملت ما تمام شد و حقیقت امامت به صورت عملی محقق شد. ملت انقلابی ایران هر سال در دهه‌ فجر، با آرمان‌های انقلاب اسلامی این معجزه‌ عظیم الهی، تجدید عهد می‌کنند.

کبری خالقی درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، عنوان کرد: ‌دهه‌ فجر مقطع و نقطه‌ رهایی ملت ایران از قرن‌ها ستمکاری و ظلمت حکومت‌ پادشاهان مستبد، به خصوص حکومت پهلوی است؛ که سرتا پا در رذیلت‌های انسانی فرو رفته بود و علاوه بر استبداد، نوکری استعمار و بیگانگان را نیز بر دوش می‌کشید، حکومتی که منتهای آرزویش رسیدن به تمدن پوسیده و مبتذل غرب بود.

این پژوهشگر ادامه داد: این نقطه‌ رهایی که ایام الله دهه‌ فجر نام گرفته است؛ یک عید حقیقی برای ملت ایران اسلامی‌ است، زیرا در چنین ایامی، با ورود حضرت روح‌الله، نعمت ولایت بر ملت ما تمام شد و حقیقت امامت به صورت عملی محقق شد. ملت انقلابی ایران هر سال در دهه‌ فجر، با آرمان‌های انقلاب اسلامی این معجزه‌ عظیم الهی، تجدید عهد می‌کنند.

وی بیان کرد: از سویی دیگر با پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام خاطره‌انگیز، ابرقدرتیِ استکبار جهانی نیز به چالش کشیده شد و همزمان طرح و الگوی حکومت مردمی که بر مبنای اسلام شکل گرفت، به دنیا عرضه گردید. آن‌ روزها مردم با دستان خالی و اما با نثار خون، شعار پیروزی خون بر شمشیر را عینیت بخشیدند و با پیروزی بر طاغوت و استکبار از آن زمان، در بیست و دوم بهمن هرسال، همه‌ مردم از پیر و جوان، زن و مرد، خرد و کلان به صحنه می‌آیند و این گرامیداشت‌ها، ذخیره‌ای افزون‌بر ذخایر دیگر انقلاب گردیده و سبب تقویت و استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

عضو تحریریه کانون مجتهده امین اظهار کرد: بنابراین دشمن شکست‌خورده‌ بدسیرت و عنود به گمان باطل خویش، با هجمه‌های شدید و تمام عیار و با تمام دستگاه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی و به انحای مختلف، شبانه روز در حال تشویق مردم به عدم حضور در این میدان‌های سرنوشت‌ساز است.

وی گفت: در حرکت‌های اجتماعی بزرگ مانند شرکت در راهپیمایی ۲۲بهمن، حضور باشکوه در انتخابات و... ورود به‌هنگام و توصیه‌های خواص کشور نیز می‌تواند تبلیغات سوء دشمن را خنثی و به شکست بکشاند. امام خامنه‌ای در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی ارتش در تاریخ (۱۶ بهمن ۱۴۰۲) درباره تاثیر «خواص» می‌فرماید: «حرکت‌های اجتماعی دچار این آفت‌ها میشوند. آفت کند شدن، آفت توقف پیدا کردن، آفت به عقب برگشتن. این حرکت اگر بخواهد ادامه پیدا کند شتاب‌دهنده لازم دارد.اما شتاب دهنده کیست.... ما به آن می‌گوییم... خواص جامعه...خواص یعنی آن مجموعه‌ی انسان‌هایی که در کار خود با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل می‌کنند. تابع جوّ نیستند.»

خالقی یادآور شد: این کنشگری زیبا و باشکوه مردم در ایام دهه‌ی فجر، به‌خصوص راهپیمایی ۲۲بهمن، خود مانعی بزرگ بر سر راه دشمنان ملت است. عزم و اراده‌ هر ساله‌ مردم و حضور یکپارچه در میدان‌های مهم، سهم ایران عزیز پیشرفت و رشد و بالندگی در کشور و سهم دشمن یاس و ناامیدی از دخالت و تسلط مجدد می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از شتاب‌دهنده‌های مهم، وحدت کلمه، همان وصیت حضرت روح‌الله است؛ که امید است، موجبات هم‌افزایی بیشتر، در رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی را در میدان‌های مختلف فراهم آورد.

عضو تحریریه کانون مجتهده امین گفت: در این برهه از تاریخ، که جبهه‌ مقاومت در اقصی‌نقاط جهان به‌خصوص منطقه غرب آسیا در حال رفع ظلم و کمک به مستضعفان است و مردم مقاوم و مظلوم غزه به نیابت از جبهه مقاومت در حال درگیری با رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حامیان خونخوارش هستند، هر حرکت که باعث سیاه‌نمایی و ناامیدی در کشور ما، که اول‌حامی مظلومان و دشمن مستکبران است، شود؛ می‌تواند به تحولات و پیشرفت‌های جبهه حق، صدمات جبران‌ناپذیری بزند و دشمن را شاد کند.

وی تاکید کرد: البته ناگفته نماند که تاکنون مردم بصیر و مقاوم ایران همیشه در لحظات مهم و سرنوشت‌ساز با حضور خود دست‌رد به سینه‌ی دشمنان و تمام عناصر وحدت‌شکن زده‌اند. ملت ایران با تمام وجود، هرگونه انحراف و تفرقه را عقب‌ زده و مسیر را برای ایجاد تمدن نوین اسلامی هموار می‌سازند تا پرچم جمهوری اسلامی را به دستان مبارک حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha