شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 1137012
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
شیرودی

حوزه / فیلم دفاع مقدسی «آسمان غرب» اتفاقی منحصر به فرد در سینمای ایران است که استانداردهای فیلمسازی کشورمان را ارتقا داده است.

سینمای ایران سال‌ها بود از قهرمان تهی شده بود زیرا از اواسط دهه ۷۰ برخی روشنفکرها با هجمه‌های خود این شکل سینما را زیر سوال بردند در حالی که در همه دنیا یکی از اهرم‌های جذابیت در سینما قهرمان است در جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر فیلمی با عنوان «آسمان غرب» به نمایش درآمد اثری که بار دیگر خاطره قهرمان محوری را در سینما زنده کرده است.

فیلم «آسمان غرب» برشی از زندگی شهید شیرودی است. همچنین به واسطه این فیلم ما مقاومت مردم و عشایر را در روزهای ابتدایی جنگ می‌بینیم. این فیلم تلاش می‌کند مقاومت مردم ایران را در همه بخش‌های جامعه نشان دهد و به نوعی وحدت مردم ایران در مقابل دشمن بیگانه را در «آسمان غرب» به خوبی می‌بینیم.

کارگردانی محمد عسگری در فیلم «آسمان غرب» تحسین برانگیز است. او که با فیلم «اتاقک گلی» توانایی‌های خود را نشان داده بود این بار نیز اتفاقی منحصر به فرد را در سینمای دفاع مقدس رقم می‌زند. جلوه‌های ویژه‌ای که او در کارش به کار برده تا به امروز در هیچ فیلم جنگی دیده نشده است. این فیلم با امکاناتی که در اختیار دارد توانسته به خوبی گوشه‌ای از رشادت‌های قهرمانان این سرزمین را در طول ۸ سال دفاع مقدس ترسیم کند.

فیلم «آسمان غرب» مطمئناً در جشنواره چهل‌ودوم چند سیمرغ به خود اختصاص خواهد داد به ویژه سیمرغ کارگردانی و همچنین بهترین بازیگر فیلم مرد برای میلاد کیمرام اتفاقی قابل پیش‌بینی است. این فیلم سینمایی استانداردهای فنی سینمای ایران را بالاتر برده است. لازم به ذکر است ارتش جمهوری اسلامی ایران حامی این اثر سینمایی است اما ای کاش این اتفاقات بیشتر برای سینمای ایران از سوی بخش‌های نظامی رخ دهد تا ما بتوانیم آثار زیبایی چون «آسمان غرب» را شاهد باشیم.

«آسمان غرب» ریتم بسیار خوبی دارد و مخاطب از دیدن آن خسته نمی‌شود. نکته جالب در این فیلم ورود دوربین به داخل خانه شهید شیرودی است و ما با دغدغه‌های این قهرمان وطن آشنا می‌شویم. در این کار تصویری برداشتی کلیشه‌وار از قهرمان نشان داده نمی‌شود بلکه آنچه می‌بینیم بر پایه حقیقت است.

این فیلم سینمایی در صورت تبلیغ مناسب یکی از آثار پرفروش سینمای ایران در سال آینده خواهد بود.

داوود کنشلو

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha