پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
اراک

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی گفت : اشک بر امام حسین صرفاً اشکی است که یک انفعال درونی و رقت قلب برای کسی که از دنیا رفته نیست. این اشک یک تنفر و اعتراضی به ظلم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، جشن میلاد سه نور در مدرسه علمیه الزهرا (س) با سخنرانی خانم منیر سادات حسینی استاد این مدرسه علمیه برگزار شد.

خانم حسینی در ابتدا بیان کرد : امام حسین علیه السلام قبل از اینکه به این دنیا چشم باز کند و متولد شود وعده شهادتش را داده بودند و همه ما این را شنیدیم که شهادت امام حسین(ع) از سالها قبل مطرح شده بود که پیغمبر اکرم (ص) قبل از میلاد امام حسین خبر شهادت را به بعضی ها از جمله به حضرت زهرا(س) مادر بزرگوارشان داده بود. البته این بشارت هم بود که از نسل او ائمه‌ای خواهند بود، که آخرینشان از همین نسل اباعبدالله(ع) می‌باشد که جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: اشک بر امام حسین صرفاً اشکی است که یک انفعال درونی و رقت قلب برای کسی که از دنیا رفته نیست. این اشک یک تنفر و اعتراضی به ظلم است. آن کسی که گریه می‌کند، از درون آنچنان دچار هیجان است که از کسانی که این کار را کردند، بدش می‌آید. از دستگاه باطل بدش می‌آید. از دستگاه ابلیس که این ظلم را مرتکب شدند، بدش می‌آید و از آن طرف با اشک بر امام حسین علیه السّلام اعلام می‌کند که من با تو هستم و طرفدار تو هستم. یعنی خود این اشک یک تولی و تبری عملی است

حسینی در ادامه به یکی از ویژگی های حضرت ابوالفضل (ع) اشاره کرد که از شجاعت ایشان همین بس که دشمنان وقتی صدای او را می‌شنیدند، بدنشان می‌لرزید و همین شجاعت پشتوانه محکمی برای امام حسین (ع) بود، هرچند تکیه امام حسین (ع) بر خداوند بود

مولودی خوانی و پذیرایی و برگزاری مسابقه برنامه های فرهنگی این جشن بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha