چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

حوزه/ ایران در گذشته شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بومی نداشت و صرفاً از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کرد ولی در حال حاضر پیام‌رسان‌های بومی در کشور مرجعیت رسانه‌ای پیدا کرده و بسترهای مناسبی برای اطلاع‌رسانی‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران امروز در بازدید از بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران،خاطرنشان ساخت: اگر رسانه‌ها با فناوری‌های جدید تلفیق نشوند جایگاه اجتماعی‌شان کاهش می‌یابد که قطعاً مطلوب نیست درنتیجه فعالان، مدیران و تصمیم‌گیران عرصۀ رسانه قطعاً باید از فناوری‌های جدید استفاده کنند تا آیندۀ روبه‌رشدی داشته باشند زیرا اقبال مردم به فناوری‌های نوین است و با وجود جایگزین‌هایی که در این حوزه وجود دارد، لازم است تا رسانه‌ها به آن ورود کنند.
وی خاطرنشان کرد: ایران در گذشته شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های بومی نداشت و صرفاً از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کرد ولی در حال حاضر پیام‌رسان‌های بومی در کشور مرجعیت رسانه‌ای پیدا کرده و بسترهای مناسبی برای اطلاع‌رسانی‌ها ایجاد کرده است.
معاون وزیر ارتباطات شبکۀ اجتماعی ویراستی را که مشابه توییتر است دارای مرجعیت بین‌المللی دانست و افزود: ویراستی هم‌اکنون مرجعیت بین‌المللی پیدا کرده و می‌تواند الگوی خوب و جدیدی به ما دهد تا همکاران ما در حوزۀ رسانه از ظرفیت‌های بومی در کنار پلتفرم‌های خارجی برای انجام مأموریت‌های رسانه‌ای خود استفاده کنند.
خوانساری هم‌چنین بیان کرد: اگرچه هنوز موفق نشده‌ایم بسیاری از دستاوردها و خدمات خود را از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی کنیم اما رسانه‌ها در معرفی خدمات دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مانند معرفی مناسب پنجرۀ واحد خدمات دولت برای مردم خوب عمل کرده‌اند که جای تقدیر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha