دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
أیمن رضوان، حافظ و قاری قرآن ۲۶ ساله اهل کشور مالزی

حوزه/ حافظ و قاری شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن از کشور مالزی گفت: سطح مسابقات قرآنی در کشور ایران بالاست و تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه بهتر به کار می‌گیرم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، أیمن رضوان حافظ و قاری قرآن ۲۶ ساله اهل کشور مالزی در حاشیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرائت و خوانش صحیح قرآن را از سن ۱۱ سالگی شروع کردم، در سن ۱۸ سالگی کار حفظ قرآن را شروع و در ۲۱ سالگی حافظ کل قرآن شدم.

وی افزود: اولین مسابقات بین‌المللی را در سن ۲۴ سالگی به میزبانی مالزی شرکت و مقام دوم را کسب کردم، در مسابقات اندونزی هم مقام سوم را کسب کردم.

حافظ و قاری شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن از کشور مالزی، تصریح کرد: سطح مسابقات قرآنی در کشور ایران بالاست و قبلاً استادم در این مسابقات شرکت کرده بود، استادم به من گفته بود «حساسیت و دقت داوران برای نمره دادن به قرائت شرکت‌کنندگان در مسابقات با میزبانی ایران بسیار بالاست و اگر بتوانی از این مسابقات کسب نمره داشته باشی یعنی سطح بالایی از قرائت را داری»، بنابراین تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه بهتر به کار می‌گیرم.

رضوان در خصوص مهمان‌نوازی ایرانیان نیز یادآور شد: سطح پذیرایی خیلی عالی و همه مراحل استقبال از شرکت‌کنندگان خوب و ممتاز بود، ولی اگر در محل اسکان تنها بودیم تمرکز بیشتری برای تمرین پیدا می‌کردیم.

وی در خصوص آثار انس با قرآن در زندگی افراد با اشاره به آیه «اقرا باسم ربک الذی خلق»، عنوان کرد: به اهل قرآن ابتدا توصیه می‌کنم قرآن را بخوانند و بعد در آن تدبر کنند، همچنین در نهایت به تعالیم قرآن عمل کرده و آن را برای دیگران نیز تبلیغ کنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha