دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
پایان رقابت بانوان در چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن

حوزه/ مسابقات بخش بانوان در چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن با حضور ۱۱ شرکت‌کننده در بخش دانش آموزی و بزرگسالان در روز سوم به کار خود پایان داد، در این روز نمایندگان ایران در بخش بانوان و آقایان به ارائه محفوظات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، چهارمین روز چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از صبح روز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه با ادامه رقابت‌ها در بخش بانوان آغاز شد و تا ساعت ۲۱ شب گذشته ادامه داشت، در این روز شاهد رقابت ۲۳ متسابق در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن در دو بخش بانوان و آقایان بودیم.

مسابقات بخش بانوان نیز در سومین روز از صبح تا ظهر ادامه داشت، در روز پایانی این بخش از مسابقات، ۱۱ شرکت‌کننده در بخش دانش آموزی و بزرگسالان به رقابت با یکدیگر پرداختند.

از جمله کشورهایی که نمایندگانشان در این روز اجرا داشتند، می‌توان به سنگال، افغانستان، جمهوری اسلامی ایران، کانادا، نیجریه، عمان، ایالات متحده آمریکا، سریلانکا، اندونزی، پاکستان و سنگاپور اشاره کرد.

در این روز رویا فضائلی شرکت کننده ایرانی در رشته حفظ کل بود که فعالیت و تخصص اصلی وی حفظ کل قرآن است.

رویا فضائلی متولد ۱۳۷۷، حافظ کل قرآن کریم و دانشجوی مقطع ارشد الهیات، گرایش علوم قرآن و حدیث دانشگاه فردوسی است که از ابتدای حضور در مسیر قرآنی تاکنون موفق به دریافت رتبه‌های متعددی در جشنواره‌های مختلف شهرستانی، استانی، کشوری و ملی شده که از آن جمله می‌توان به کسب رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ کل قرآن کریم در مسابقات ملی اوقاف و امور خیریه، مسابقات کشوری ارگان‌ها و نهادها و ادوار مختلف جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور اشاره کرد.

نوبت بعدازظهر مسابقات سراسری قرآن که اختصاص به رقابت آقایان دارد، روز دوشنبه از ساعت ۱۶ آغاز شد و طی آن ۱۲ قاری، مرتل و حافظ کل قرآن کریم در دو گروه دانش آموزی و بزرگسالان رقابت خود را برگزار کردند.

امروز نیز در بخش دانش‌آموزی نمایندگان مالزی، پاکستان، تونس و اندونزی به رقابت پرداختند که در بخش اصلی یا بزرگسالان نمایندگان کشورهای عراق در رشته قرائت، تونس در رشته حفظ‌کل، مالزی در رشته قرائت، الجزایر در رشته حفظ کل و سنگاپور در رشته قرائت به روی جایگاه رفتند.

امیدرضا رحیمی حافظ کل قرآن و نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم هم بعد ظهر امروز با حضور بر روی جایگاه محفوظات خود را ارائه کرد.

رحیمی، حافظ کل قرآن روشندل اهل گیلان است که سال گذشته در مسابقات سراسری قرآن کریم در رقابت با افراد سالم با بالاترین امتیاز مقام نخست را کسب کرد و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم معرفی شد.

در لحظات پایانی مسابقات در هر روز که نتایج قرعه کشی کمک هزینه سفر به عتبات عالیات اعلام می‌شود، هیجان را می‌توان در افرادی که به نیت برنده شدن شرکت کرده‌اند دید، بسیاری از کسانی که سال‌ها چشم به راه دیدن شش‌گوشه کربلا بوده‌اند به امید برنده شدن در قرعه کشی با قرائت هر شماره از کد چند رقمی‌ای که مربوط به آنها بود چندکیلومتری خود را به کربلا نزدیک‌تر می‌دیدند.

در روز چهارم مسابقات شاهد اجرای زنده اذان مغرب به افق تهران در کنار قرائت قاری افتخاری «جواد پناهی» بودیم که با استقبال بسیار زیادی از حاضران مواجه شد، اجرای گروه تواشیح اثنی عشر خوزستان و همخوانی گروه محمد رسول الله(ص) از جمله برنامه‌های جانبی چهارمین روز مسابقات برادران بود که مورد توجه مستمعان حاضر در سالن قرار گرفت و فضایی احساسی را ایجاد کرد.

۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha