شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
نقش خواص در انتخابات

حوزه/ نشست انتخاباتی "نقش خواص در انتخابات" در تالار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره با حضور جمعی از اساتید و دانش پژوهان برگزار شد و دو تن از اساتید حوزه به تبیین اهمیت و جایگاه خواص و نقش آنان در افزایش مشارکت و حضور مردم پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست انتخاباتی "نقش خواص در انتخابات" در تالار موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره با حضور جمعی از اساتید و دانش پژوهان برگزار شد و دو تن از اساتید حوزه به تبیین اهمیت و جایگاه خواص و نقش آنان در افزایش مشارکت و حضور مردم پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد ابوترابی، رئیس مرکز پژوهشی دائرة‌المعارف علوم عقلی اسلامی در این نشست در سخنانی گفت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک ظرفیت خوبی برای حضور مردم در صحنه سیاسی کشور است.

وی افزود: آنچه امروز در دنیا به عنوان دموکراسی مطرح است معنایش آن است که اگر پنجاه درصد به علاوه یک جامعه به نابودی چهل و نه درصد دیگر جامعه رای دادند در این صورت باید این کار انجام شود و این گونه دموکراسی از نظر عقل و شرع پذیرفته نمی باشد.

رئیس مرکز پژوهشی دائرة‌المعارف علوم عقلی اسلامی خاطرنشان کرد: در آموزه های اسلامی به نقش و جایگاه مردم توجه زیادی شده است و وظیفه مردم است که حکومت برپا کنند، آنها وظیفه دارند که به دنبال بهترین فرد برای حکومت بر آنان بگردند چرا که سیره اهل بیت علیهم السلام نیز اینگونه بوده است که تا مردم زمینه را برای حضور و حکومت فراهم نمی کردند آنان نیز وارد نمی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین زکی پور استاد حوزه و دانشگاه نیز در ادامه این مراسم در سخنانی گفت: نهضت امام خمینی ره در۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نقطه عطفی در تاریخ اسلام، ایران و جهان بوده است.

وی افزود: وقتی امام راحل در دهه چهل نهضت خود را شروع کردند به خوبی این وضعیت را درک می کردند که در دنیا رنسانس و جاهلیت مدرن حاکم است لذا با تکیه بر نصرت الهی و اعتماد به مردم وارد عرصه شدند و چنین انقلاب عظیمی را ایجاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین زکی پور خاطرنشان ساخت: اینکه هدف نهضت امام خمینی ره را تنها سرنگونی شاهنشاه پهلوی یا حتی مقابله با آمریکا بدانیم دور از واقعیت است، این انقلاب همه هویت غرب و نظام سلطه را نشانه گرفته است و امروز نیز می بینیم که در این عصر آزادی قدس شریف به یک مطالبه عمومی در سطح جهان تبدیل شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: ایمان به مردم و اینکه مردم همواره در میدان حضور داشته باشند و در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند همواره از اندیشه های امام خمینی ره بوده است و امروزه نیز این حضور گسترده و باشکوه مردم در پای صندوق های رای دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را مثل همیشه ناامید خواهد کرد و نقش خواص جامعه در ایجاد این بصیرت بسیار مهم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha