شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
امام جمعه کاکی

حوزه/ امام جمعه کاکی در خطبه‌های نماز جمعه به بیان توصیه‌هایی به مردم و مسئولان برای ماه مبارک رمضان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین حسین پور امام جمعه کاکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: شَرَف تقارن زمانی بهار سال۱۴۰۳ هجری شمسی، با ماه رحمانی رمضان المبارک را باید مصداقی از مصادیق این بیان شریف قرآن بدانیم «نُورٌ عَلَی نُورٍ» (نور: ۳۵).

وی افزود: از منظر آیات و روایات هم فصل بهار و هم ماه مبارک رمضان، مدرسه و مکتب توحید و معرفت‌اند و هرکسی دل و جان خود را در حال و هوای این دو بهار قرار بدهد، از فیوضات آن بهره‌مند خواهد شد.

وی بیان کرد: در حقیقت همْ‌زمانی بهار طبیعت و بهار فطرت و تقارن دگرگونی شگرف طبیعت با ماه رستاخیز جان، فرصت مغتنمی است برای سلوک انسان به سمت هدف خلقتش، چرا که انسان در این دو بهار می‌تواند سرتاسر آفاق و حتی نفس خود را سرشار از آثار الهی ببیند.

امام جمعه کاکی بیان کرد: در این دو بهار، هم ارض زمینی و هم ارض انفسی در معرض رایحه بهار طبیعت و فطرت قرار می‌گیرند و از اثر رحمت الهی، به مرتبه حیات بعد موت می‌رسند.

حجت الاسلام حسین پور، با بیان اینکه سفره‌های افطاری توسط مردم و در کمال قناعت برگزار شود، ابراز کرد: تشویق و حمایت از مراکز خدماتی و فعالیت‌های فرهنگی معنوی در شهرها و استان‌های کشور که از افطار تا سحر به مراجعین و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند، مهم است.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم افطار و احیای سنت حسنه اطعام روزه‌داران به‌صورت محله‌محور با همکاری مساجد و شهرداری‌ها، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و موکب پخش افطار برای روزه‌داران در سطح شهرها یا بین راه‌ها برای مسافرینی که در مسیرها افطار می‌کنند از موضوعاتی است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

امام جمعه کاکی همچنین با تأکید بر لزوم برپایی جشنواره غذای سالم و مفید برای افطار با توجه به آمایش سرزمینی و زیست بوم مناطق، گفت: فروش‌های ویژه ماه مبارک رمضان برای گردشگران در مکان‌های مناسب به‌منظور ترویج فرهنگ بومی و ارائه خدمات و محصولات زیست عفیفانه از فعالیت‌های متناسب با ماه مبارک رمضان است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت شأن مسافران نوروزی معذور از روزه‌داری در شهرها و اطلاع‌رسانی رستوران‌هایی برای ارائه خدمات به مسافران در ماه مبارک رمضان، تفکیک واحدهای پذیرایی که به مسافران خدمات ارائه می‌دهند و تعیین و الزام اماکن خدماتی به نصب علائم ویژه مسافران نوروزی در ورودی این اماکن، رویکرد محترمانه پلیسِ اماکن نسبت به معذورین از روزه‌داری، گسترش محافل قرآنی در فضاهای عمومی همانند پارک‌ها، محیط‌های تجمع پایگاه‌های میراثی و جاذبه‌های گردشگری و استقرار مسافران نوروزی از دیگر مسائلی است که باید برای ماه رمضان به آن توجه کرد.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت عید نوروز و ماه مبارک رمضان برای تقویت مناسک دینی و قرآنی و تقدیر از کنشگران و فعالان این حوزه به‌منظور ترویج روزه داری و ایجاد نشاط اجتماعی در تمام سطوح جامعه تاکید کرد و یادآور شد: تبیین فرهنگ قرآنی در پایگاه‌های میراث فرهنگی و گردشگری و استفاده از ظرفیت غنی مناسک دینی و قرآنی در جهت بسط رفتار حسنه و امر به معروف و تقویت سنت حمیده صله رحم و رفتار مومنانه مسافرین معذور از روزه‌داری در خصوص احترام به روزه‌داران در شهرهای مهمان‌پذیر با عنوان نشر خوبی‌ها از دیگر موضوعاتی است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha