یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن شهرستان تکاب باید به شهرستان برگردد، مسئولان استان با افتخار می گویند ۳۸درصد طلای کشور از تکاب است. اگر ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن داده شود دست شهرداری های تکاب و دهیاری ها باز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای بقیة الله این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مصادیق تقوا عدم بداخلاقی‌ها و عدم راه انداختن دعواهای دشمن‌شادکن و اختلاف‌برانگیز است. پس از برگزاری انتخابات رهبر عزیزمان با توصیه‌های راهبردی به منتخبان، اصلی‌ترین آفتی که می‌تواند مجلس را درگیر حاشیه‌های بی‌فایده و دشمن شادکن کند، متذکر شده و فرمودند: «آن‌چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه‌انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است؛ شیرینی مجلس جدید را این جور چیزها از بین می‌برد. باید خیلی مراقبت کرد.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان این امر مهم را مراقبت نکنند، هم کام ملت تلخ می‌شود و هم فضای سیاسی کشور، فضای تلخی می‌شود و در نهایت هم، مجلس از کارایی می‌افتد. بنابراین، لازم است همه منتخبان به این نکته کلیدی توجه کنند که تمامی کوشش آنان در راستای افزایش کارآمدی مجلس دوازدهم باشد.

امام جمعه تکاب افزود: امروز سالروز عروج سردار سرلشکر شهید مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا است، سرداری که با افتخار به بسیجی بودنش، داغ برادران شهیدش را دید و جان بر کف در جریان عملیات بدر جنگید و شهید شد و در بخشی از وصیت نامه وی آمده است؛ اگر شبانه روز شُکرگزار خدا باشیم که نعمت اسلام و امام را به ما عنایت فرموده باز کم است.

وی اضافه کرد: اکنون که سال ۱۴۰۲" سال مهار تورم و رشد تولید" به پایان می‌رسد نوبت یک ارزیابی منصفانه از رویکردها و عملکردهای دولت سیزدهم است.

حجت الاسلام کوهی تصریح کرد: در زمینه رشد تولید دولت با حضور مستقیم در بنگاه‌های تولیدی و اقدامات مؤثر در جهت حمایت‌های گسترده از آنها توانست بالغ بر چندهزار بنگاه اقتصادی راکد را فعال کند و همزمان بخشی از موانع تولید را کاهش دهد که تحسین‌برانگیز است

وی ادامه داد: تعطیلی و رکود فعالیت‌های زیرساختی کشور یکی از بزرگ‌ترین فجایعی بود که دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای کشور به ارمغان آوردند. اما دولت مردمی تاکنون در راستای جبران این عقب‌ماندگی‌های زیرساختی گام‌های موثر و ملموسی برداشته است.

امام جمعه تکاب افزود: دولت سابق به قدری در امور زیربنایی ناتوان بود که حتی توان ساخت و ارتقای نیروگاه‌های برق را به عنوان یک نیاز حیاتی کشور نداشت و کشور در تابستان ۱۴۰۰ با خاموشی‌هایی مواجه شد که در یک دهه پیش از آن سابقه نداشت. اما در تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲تاکنون چنین خاموشی‌هایی که منجر به اختلال امور زندگی مردم و ضربه به واحدهای صنعتی می‌شد، رخ نداد که ناشی از اهتمام دولت به ساخت نیروگاه‌های جدید بود.

وی در ادامه به وضعیت حمایت از رشد تولید در شهرستان تکاب اشاره کرد و گفت: طرح تولیدی بتن آماده با سرمایه گذاری۴۰ میلیارد تومان با اشتغال زایی برای ۲۰ نفر، طرح میدان غله و حبوبات با سرمایه گذاری۳۵ میلیارد تومان و اشتغال۱۰۰ نفر از جمله کارهای مثبت دولت بوده است اما بخش تولید در تکاب نیاز به حمایت بیشتر دارد. و برای حمایت از تولید اقداماتی باید صورت بگیرد.

حجت الاسلام کوهی اضافه کرد: بانک های شهرستان در بحث منابع ضعیف هستند و توان حمایت کافی از بخش تولید را ندارند. مدیران شهرستان پیگیر این باشند که معادن بخش اعظمی از حسابهایشان را در بانک های تکاب تاسیس کنند تا شهرستان از وجود معادن به ویژه در بخش تولید بهره مند شود.

وی ادامه داد: ایجاد شهر صنعتی سنگ در تکاب بهترین ظرفیت برای رشد تولید در تکاب است، مسئولان شهرستان و استان و سرمایه گذاران همت کنند تا در سال ۱۴۰۳ شهر سنگ را راه اندازی کنند. و حیف است که سنگ های معادن تکاب خام از شهرستان به شهر دیگر برود و این جای تاسف دارد.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: بحث دیگری که باید بدان توجه شود ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن می باشد، جلسه ای در استان برگزار می شود مسئولان استان با افتخار می گویند ۳۸درصد طلای کشور از تکاب است. و مسئولین کام مردم تکاب را با تخصیص ۱۵ درصد حقوق دولتی به تکاب شیرین کنید.

وی عنوان داشت: نماز جمعه صدای مردم تکاب است. اگر از این تریبون صدای مردم شنیده نشود از کدامین تریبون صدای مردم شنیده خواهد شد. چرا شهرداری تکاب و تخت سلیمان در حقوق کارگرانشان بمانند اگر ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن داده شود دست شهرداری های تکاب و دهیاری ها باز می شود.

حجت الاسلام کوهی در ادامه به نسل‌کُشی و بمباران و حملات مداوم اسرائیل به نوار غزه اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی با محاصره کامل غزه ورود هرگونه مواد غذایی و بهداشتی به این باریکه را ممنوع کرده و علاوه بر ایجاد قحطی بزرگ، جنایتی دیگر را نیز رقم می‌زند. و وزارت بهداشت غزه اخیراً اعلام کرد که تعداد کشته‌شدگان نوار غزه از زمان آغاز جنگ از۳۱ هزار نفر که بیشتر آنها زن و کودک هستند، عبور کرد! محدودیت‌هایی که سازمان ملل می‌گوید توسط رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، باعث توقف بیشتر کاروان‌های کمک‌رسانی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha