شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: متاسفانه بررسی جواب آزمایشات کالا بسیار زیاد طول می کشد و مسئولین آن جا هم در جواب تذکرات، ما را تهدید می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: روز چهارشنبه هفته آتی، عید سعید نوروز است و این عید باستانی یادآور روزهای مهم تاریخی است، و در آموزه‌های دینی مورد تأیید اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته است.

امام جمعه ماکو افزود: احادیث متعددی از ائمه اطهار(ع)در مورد عید نوروز وارد شده و اهمیت آن را بیان نموده‌اند و البته یک سری از آداب رسومی در عید نوروز شایع شده که هیچ گونه دلیل عقلی و یا دلیل نقلی معتبر از کتابهای آسمانی آن را تأیید نمی‌کند؛ لذا باید همه دست به دست هم دهیم تا کم کم این نوع سنت‌های غلط را از جامعه اسلامی ریشه کن کنیم. از جمله آداب و رسوم خوبی که در عید نوروز داریم، دید و بازدید و صله ارحام است، که هم در قرآن کریم و هم در روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مورد تأکید قرار گرفته است.

وی عنوان داشت: از نوروز به بعد طبیعت زنده شده و سرسبز می‌شود. انسانها نیز سعی می‌کنند در عید نوروز ظاهر خود را نیز عوض کنند، لباس نو بپوشند. همانطوری فصل تازه می‌شود، انسان نیز به طبع طبیعت ظاهر خود را تازه می‌کند.

حجت الاسلام هاشمی گفت: به اعمالی که در سال گذشته انجام داده‌اید، توجه کنید که در سال گذشته چقدر در راه پروردگار عالمیان قدم برداشته‌اید. آیا گناه و معصیتی انجام داده‌اید یا نه؟! وقتی که به پرونده اعمال خود نظر کردید و دیدید که بحمدالله خداوند تبارک و تعالی به شما توفیق داده که همیشه اعمال صالح انجام دهید و در مقابل گناه صبر نمایید، در اول بهار به شکرانه عنایت پروردگار عالمیان، به درگاه ذات ربوبی عبادت نموده و سجده شکر به جا آورید.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص انتخابات گفت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی اخیرا در بیانات خود به آسیب شناسی به هنگام مجلس پرداخت نموده و برای کارآمدی مجلس دوازدهم، با توصیه‌هایی راهبردی به منتخبان، اصلی‌ترین آفتی که می‌تواند مجلس را به حاشیه‌های بی‌فایده و دشمن شادکن درگیر کند، متذکر شده و فرمودند: «آن چیزی که می‌تواند مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف انگیز و دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن پسند است. شیرینی مجلس جدید را این جور چیزها از بین می‌برد. باید خیلی مراقبت کرد.

امام جمعه ماکو عنوان داشت: مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خودبیان کردند: «اگر نمایندگان، این مهم را مراقبت نکنند، هم کام ملت تلخ می‌شود و هم فضای سیاسی کشور، فضای تلخی می‌شود؛ و در نهایت هم، مجلس از کارآیی می‌افتد.»

وی ادامه داد: از جمله‌ی مهم‌ترین مسئولیت‌های منتخبان ملت، آشنایی عمیق و همه‌جانبه با گفتمان امام راحل و امام حاضر انقلاب است. منظومه فکری امامین انقلاب بهترین منبع برای چاره‌جویی پیرامون مشکلات کشور و حرکت فردی و جمعی است.

حجت الاسلام هاشمی گفت: مقام معظم رهبری در بیانات خود در اول ماه مبارک رمضان بیان کردند: «قله‌ی استقامتی را که امروز در غزه شاهد آن هستیم، نتیجه‌ی فهم قرآن و عمل به آیات وحیانی قرآن است.»

وی افزود: در مورد رسیدگی برخی از مسئولین استانی به مشکلات مردم مخصوصا مشکلاتی که در گمرک بازرگان وجود دارد؛ بعضی از این مسئولین اصلا آماده نیستند حتی حرف دل مردم و مشکلات آنها را بشنوند، چه رسد به رفع مشکل آنها و به برخی ها هم وقتی تذکر داده می شود که نیرویی که شما در اینجا نصب کردی طبق قانون انجام وظیفه نمی کند، بلکه با اعمال سلیقه‌ی خود آن کار را انجام می‌دهد که در هیچ یک از گمرکات کشور این کار انجام نمی‌شود. در جواب می‌گویند: من به او گفتم و اعتراض کردم، اما حرف بنده را گوش نمی‌دهد. آیا این جواب، یک جواب خنده‌داری نیست.؟

امام جمعه ماکو تصریح کرد: وقتی به بعضی از آنها گفته می‌شود روند بررسی جواب آزمایشات کالا در سایر گمرات کشور در کمتر از یک هفته انجام می‌پذیرد، اما در استان آذربایجان غربی، مخصوصا گمرک بازرگان، بررسی جواب آزمایشات کالا حتی تا بیش از دو یا سه هفته نیز می‌رسد، در جواب، بنده را تهدید می‌کنند.

وی در پایان گفت: جناب آقای رئیسی ریاست جمهور، مردم منطقه‌ی آزاد ماکو از شما درخواست می‌کند تا خود شما به این منطقه سفر کنید و مشکلات مردم را از نزدیک بشنوی و خودتان آنها حل کنید، همانطور که مشکلات مردم جنوب کشور را حل کردید.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha