شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خوزستان

حوزه/ضیافت افطاری ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از اساتید، کادر، طلاب و خانواده آنها، در مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، ضیافت افطاری ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از اساتید، کادر، طلاب و خانواده آنها، در مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) اهواز به همراه مناجات خوانی و سخنرانی برگزار شد.


خانم اشرفی استاد حوزه در این مراسم با اشاره به اینکه ماه رمضان پر برکت‌ترین و با فضیلت‌ترین ماه سال محسوب می‌شود، گفت: ماه مبارک رمضان ماهی است که خدا روزی مؤمن را در آن فزونی می بخشد و همه‌ی روزه‌داران بارها به این تجربه رسیده‌اند که رزق‌شان در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد و از جایی که گمان نمی‌کنند، به آنها روزی می‌رسد. البته باید در نظر داشت که این برکت حاصل ایمان و تقواست.


وی افزود: فضائل و ثواب‏هایی که برای ماه مبارک رمضان و روزه‏ داری ذکر شده، از آنِ کسانی است که حقیقت آن را درک کنند و به محتوای آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آن‏ها جامه عمل بپوشانند.


اشرفی ادامه داد: ماه مبارک رمضان که انسان در آن، مهمان خداست، این ویژگی را دارد که موجب می شود عمل های ناقص ما مورد قبول و رحمت خدا قرار گیرد. برکاتی در این ماه وجود دارد که از درک ما بالاتر است و ما نمی توانیم بسیاری از آنها را بدانیم و بفهمیم، به امید اینکه خداوند ما را در مسیر حق مستدام بگرداند.

در پایان این مراسم از دختران روزه اولی تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha