شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ دفتر نشر آثار آیت‌الله مصباح یزدی(ره) در پی درخواست‌های بسیاری از علاقه‌مندان به معارف اسلامی تصمیم به تبدیل آثار ایشان به کتاب صوتی گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مصباح یزدی ‌رضوان‌الله ‌تعالی‌علیه‌ از معدود شخصیت‌های برجسته در میان متفکران جهان اسلام است که با اندیشه‌ای ژرف و اصولی در حوزه‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی، دارای نظر و صاحب رأی است و آثار ایشان در گستره وسیعی از زمینه‌های علوم مورد اقبال و استفاده قشرهای مختلف و سطح‌های گوناگون علمی قرار دارد تا آنجا که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره ایشان فرمودند: "بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می‌شناسم و به ایشان به‌عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب‌نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت دارم. اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مانند علامه ‌طباطبایی و شهید ‌مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم‌القدر خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر کرده است".

در پی درخواست‌های مکرر بسیاری از علاقه‌مندان به معارف اسلامی دفتر نشر آثار علامه مصباح ره تصمیم به تبدیل آثار گرانسنگ ایشان به کتاب صوتی گرفته است.

مرتضی اهوز مسئول چاپ و نشر آثار آیت الله مصباح یزدی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اعلام کرد: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌ رحمة‌الله‌ علیه پیش از این علاوه بر انتشار کتاب‌های مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌ الله‌ علیه، امکان دسترسی علاقه‌مندان به اندیشه و آثار آن حکیم فرزانه را در قالب پایگاه اطلاع‌رسانی، نرم‌افزار، و کتابخوان همراه فراهم کرده است.


وی افزود: آیت الله مصباح(ره) آثار گرانسنگی دارند که برای عرضه بهتر و راحت تر این آثار به جامعه تصمیم گرفته شد این کتب بر روش های قبلی در قالب کتب صوتی نیز تهیه و در اختیار علاقه مندان و اصحاب فکر و اندیشه قرار گیرد.


مسئول چاپ و نشر آثار آیت الله مصباح یزدی(ره) گفت: در برنامه ریزی که در دفتر نشر آثار شده است مقرر شده که ابتدا کتب اخلاقی که برای عموم مردم بیشتر مورد استفاده است به صورت صوتی عرضه شود لذا مباحث مربوط به امر به معروف و نهی از منکر و مباحث مناسبتی که مخاطبین عمومی بیشتر دارد در دستور کار قرار گفت و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، ماه بندگی خدا و ماه نزول قرآن، کتاب صوتی «صهبای حضور» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی رضوان‌الله علیه به نشانی https://mesbahyazdi.ir/node/۳۹۵۵ عرضه شد؛ پیشتر هم کتاب صوتی «زلال نگاه» و «آفتاب ولایت» نیز از سوی این دفتر منتشر شده بود.


اهوز به برنامه های آتی این دفتر در تولید بیشتر کتب صوتی از آثار آیت‌الله مصباح (ره) اشاره و خاطرنشان کرد: با فراهم شدن شرایط تا سال آینده ان شاءالله حدود۵۰جلد دیگر از کتب ایشان نیز به کتب صوتی تبدیل می شود و در ادامه این روند، آثار دیگری از این عالم ربانی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.


وی در پایان با اشاره به استقبال خوب علاقه مندان از کتب صوتی اظهار کرد: درخواستی که ما از علاقه مندان آثار داریم این است که در ادامه کار ما را از نظرات، پیشنهادها و انتقادهای سازنده بهره مند سازند.

خاطرنشان می شود، علاقه‌مندان می‌توانند کتاب های صوتی‌ را از آدرس https://mesbahyazdi.ir/node/۱۹۶۲ در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار آیت الله مصباح یزدی (ره) به صورت رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha