جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
امام جمعه خلخال

حوزه/امام جمعه خلخال: افزایش فزاینده مصرف آب و کمبود آن، حیات بشریت را در آینده به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل ،حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با گرامیداشت روز جهانی آب، به بحران جهانی آب اشاره کرد و گفت: "امروزه مشکل کمبود آب فقط مختص کشور و منطقه ما نیست، بلکه این مشکل تبدیل به یک بحران برای همه جهانیان شده است.

رشد شهرنشینی، افزایش بی‌رویه مصرف آب شرب و صنعت، افزایش آلاینده‌های آب، کاهش حجم سفره‌های آب زیرزمینی و استفاده از شیوه‌های نامناسب برای کشاورزی از جمله عواملی هستند که به گفته خطیب جمعه خلخال، بحران آب را در سطح جهانی تشدید می‌کنند.

حجت الاسلام اسدی با انتقاد از بی‌توجهی به ظرفیت‌های آبی خلخال در گذشته، گفت: در حالی که باید حداقل ۵۰ سد معیشتی کشاورزی در این شهرستان ساخته می‌شد، بی‌توجهی مسئولین وقت به این امر موجب شده تا مشکل کمبود آب شرب در سطح مناطق مختلف این شهرستان هر روز افزایش پیدا کند.

امام جمعه خلخال با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان اردبیل،از استاندار و مسئولین ذی ربط خواست تا طرح‌های زیرساختی آب، به خصوص احداث سدهای معیشتی متعدد برای مهار آب‌های سطحی، را در این شهرستان ارائه کنند.

وی در ادامه به فرازهایی از بیانات اخیر مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ایشان اشاره کرد و گفت:همانطور که رهبر فرزانه انقلاب گفتند، دولت فعلی دولتی است که از لحاظ تلاش و تحرک نمره بسیار مطلوب و بالایی را دریافت کرده است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha