شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیدحسن طیب حسینی

حوزه/ مدیر بخش حوزوی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از روند رو به رشد برنامه‌های نمایشگاه امسال به عنوان عامل امیدافزا یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن طیب حسینی، مدیر بخش حوزوی سی ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، درباره نقاط قوت و ضعف سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار داشت: یکی از نقاط قوت نمایشگاه قرآن امسال، رویکرد برنامه محور است؛ در واقع روند رو به رشد برنامه‌های نمایشگاه قرآن امیدافزاست به ویژه امسال که شاهد حضور و بروز بخش محتوایی و محتوای بیشتر و بهتری در نمایشگاه هستیم.

وی افزود: نمایشگاه قرآن فقط هنر و عرصه‌های غیرعلمی مثل صنایع دستی، کارهای هنری و نمایشی نیست و بخش علمی باید پررنگ شود. بخش حوزوی را می‌توان امتداد بخش علمی قرآن کریم دانست و نمایشگاه باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طیب حسینی افزود: یکی از نقاط قوت نمایشگاه امسال اعتنای بیشتر به بخش محتوایی است. حضور چهره‌های علمی و برگزاری میزگردها و نشست‌های علمی در نمایشگاه چشمگیر است البته باید توجه داشت محتوای علمی، مخاطب خاص خود را دارد و به گونه‌ای باید گفت که بیشتر نخبگانی است ولی این رویکرد مبارک است و امیدوارم در سال‌های آینده نیز شاهد توسعه و تداوم هر چه بیشتر این رویکرد باشیم.

نمایشگاه قرآن روند ارتقایی داشته است

وی افزود: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سال‌های برگزاری، روند ارتقایی داشته و هر سال نسبت به سال‌های قبل بهتر برگزار شده است. گاهی نمایشگاه، محتوای بیشتری دارد و گاهی آثار هنری بیشتر ارائه شده و هر چند وقت یک بار یک رویکرد جدید در ارائه آثار مربوط به قرآن کریم داشته است.

امیدافزایی روند برنامه‌های نمایشگاه قرآن

مدیر بخش حوزوی نمایشگاه قرآن افزود: امسال ما با رویکرد و سیاست جالبی از ناحیه مسئولان نمایشگاه قرآن روبرو شدیم و آن رویکرد این است که سیاست امسال نمایشگاه، برنامه محور است؛ یعنی علاوه بر این که آثار و محصولات ارائه شده در نمایشگاه از سوی مراکز دنبال می شود، شاهد برنامه‌های ویژه خدمات پژوهشی در بخش های مختلف نمایشگاه هستیم و با این رویکرد، بخش حوزوی نیز تلاش داشته با برنامه های متنوعی در این نمایشگاه شرکت کند.

نمایندگان دفاتر مراجع تقلید در نمایشگاه حضور دارند

وی درباره برپایی غرفه‌های دفاتر مراجع در سال های گذشته، گفت: هر سال پذیرای مراکز و مؤسسات فراوانی از حوزه‌های علمیه هستیم و فراوانی مراکز و نهادهای حوزوی و دفاتر مراجع عظام به شکلی است که با توجه به کمبود فضا در نمایشگاه مجبور به انتخاب هستیم.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه اضافه کرد: از طرف دیگر دفاتر مراجع تقلید در بخش های مختلف نمایشگاه فعال است. مثلا نمایندگانی در بخش های نشر مکتوب یا دیجیتال حضور دارند و فقط نباید در بخش حوزوی تمرکز داشته باشند. البته هر چند سال یک بار از دفاتر مراجع درخواست می کنیم تا نمایندگان خود را برای حضور در نمایشگاه و پاسخگویی به مخاطبان و مقلدان به بخش حوزوی اعزام کنند که امسال شاهد حضور برخی از نمایندگان دفاتر مراجع در بخش پاسخگویی و مشاوره هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین طیب حسینی ادامه داد: برخی از مراجع تقلید دارای مراکز و موسساتی در زمینه های علمی و پژوهشی هستند و برخی از این مراکز نیز در نمایشگاه حضور دارند.

سی‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ابتدای فروردین کار خود را آغاز کرد و تا ۱۴ فروردین مصادف با ۲۲ ماه رمضان از ساعت ۱۷ تا نیمه شب میزبان علاقه‌مندان در مصلای امام خمینی(ره) است؛ به جز شب‌های احیا که تا ساعت ۲۲ برگزار می شود.

۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha