شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
سید سجاد موسوی

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تبیین سیره علوی آن هم با بهره گیری از ابزار رسانه یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین در روزگار کنونی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدسجاد موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر لزوم تبیین سیره و سبک زندگی امام علی(ع) با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود جامعه اعم از ظرفیت های رسانه ای اظهار داشت: واقعیت مسلمی که وجود دارد این است که تبیین سیره امیرالمؤمنین(ع) یکی از مهم ترین نیازهای جامعه امروز است چرا که این تبیین و البته عمل به آموزه ها و تعالیم سیره علوی زمینه ساز سعادت جامعه ماست.

وی افزود: متأسفانه ما نتوانسته ایم آن طور که باید و شاید، شخصیت، کلام و سیره امام علی(ع) را به دنیا نشان دهیم و لذا امروز یکی از مصادیق مهم جهاد تبیین، تشریح و تبیین سیره علوی آن هم با بهره گیری از ابزار رسانه است.

موسوی همچنین گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت که اساساً تلاش در جهت تبیین سیره علوی ضامن سلامت اعتقادی، گفتاری و رفتاری مردم جامعه است و اگر خدای ناکرده در این باره کوتاهی کنیم، خودمان و جامعه مان متضرر می شویم.

نویسنده حوزوی در ادامه بیان داشت: مولی الموحدین علی(ع) برای جامعه بشری امروز علاوه بر الگوی عملی و رفتاری، تجسم واقعی درست زندگی کردن، درست تصمیم گرفتن و درست حرکت کردن در مسیر سعادت واقعی است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج سیره رفتاری آن ‌حضرت در جامعه گفت: چه در بُعد فردی، چه در بعد اجتماعی و ابعاد دیگر همچون مباحث خانوادگی، سیاست ورزی و ...، سیره و گفتار و رفتار امام علی(ع) بهترین و کامل ترین الگوست و جای تأسف این است که ما کمتر از این گوهر بزرگ الگو می گیریم.

موسوی افزود: امیرالمؤمنین (ع) شخصیتی الهی و تجسم تمام ارزش‌های انسانی و اسلامی است که در اوج زهد، تقوی و عرفان، سیاستمداری امین و مجاهدی شجاع بود و باید ابعاد این مساله به خوبی در زمانه ما تشریح و تبیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha