جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام میرمرشدی

حوزه/ حجت الاسلام میر مرشدی گفت: نتانیاهو در طول این شش، هفت ماه گذشته دوازده بار شکست را تجربه کرده است و «وعده صادق» ابهت پوشالی صهیونیستی آبروی نداشته اسرائیل را برد.

حجت الاسلام سید احمد میرمرشدی کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، در رابطه با حمله ریزپرنده های صهیونیستی بامداد جمعه در شرق اصفهان بیان کرد: رژیم صهیونیستی در طول ۷۰ سال گذشته که علیه مردم مظلوم فلسطین تلاش های فراوانی داشت و کسی پاسخ قاطع نظامی به آنها نمی داد و یا پاسخ ها کوتاه مدت و در مقطع خاصی اتفاق می افتاد، مجامع بین المللی از ضعف های نیروهای فلسطینی استفاده کرده بودند تا بتوانند نقشه های مختلف علیه فلسطینی ها را با کمک رژیم صهیونیستی پیاده کنند.

وی افزود: نقشه های فریب برای دست از مبارزه برداشتن، صلح قلابی و ارتباطات بی حساب و کتاب استفاده از ابزارهای سیاسی رژیم صهیونیستی، استفاده از ابزارهای رسانه ای و اقتصادی به اشکال مختلف همگی ابزارهایی بودند که به وسیله اینها سعی داشتند فلسطینی ها را در تنگنا قرار دهند.

حجت‌الاسلام میرمرشدی با اشاره به مقدمه چینی و تمهیدات فراوان فلسطینی ها در ۱۵ مهرماه امسال بیان کرد: در این تهاجم همه جانبه قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی صهیونیستی ها به چالش کشیده شد و فلسطینیان در کرانه باختری و غزه توانستند مکان ها و قسمت های مختلف را سهیم شوند و فلسطین که در مجامع بین المللی به انزوا کشیده شده و مورد فراموشی قرار گرفته بود، سر زبان های ملت‌های دنیا قرار گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: ۷ اکتبر توانست به شدت رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد، موشک ها و پرتابگرها که به سمت رژیم صهیونیستی پرتاب شد در واقع فلسطینی ها توانستند یک تبلیغات همه جانبه ای را علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کنند و در این میان مردم دنیا در آمریکا، آفریقا؛ اروپا و در کشورهای منطقه ی غرب یا شرق آسیا در دفاع از فلسطینیان به میدان آمدند و این نشان دهنده آن بود که اکثریت مردم جهان طرفدار یک کشور فلسطینی هستند و به شدت نسبت به رژیم صهیونیستی مسئله دارند؛ در حقیقت با این حرکات به رژیم صهیونیستی ثابت کردند که به پایان عمر خود رسیده است و در تلاش برای چگونه به رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند.

حجت الاسلام میرمرشدی افزود: بزرگترین چالش رژیم صهیونیستی که با آن مواجه است این بوده که علیرغم خواست امریکا، فشار های بین المللی و اقداماتی از سوی مردم دنیا در حال انجام هست که مسیر به سمتی برود که یک کشور فلسطینی به رسمیت شناخته شود و حتی این حرف در بین متحدان رژیم صهیونیستی نیز مطرح بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در ماجرای دفاع مشروع«وعده صادق» که ایران در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران انجام داد حتی بحرینی ها، قطری ها و اماراتی ها که جز کشورهای متحد هستند گفتند که ما زمین و هوا را برای برخورد با ایران در اختیار رژیم صهیونیستی نخواهیم گذاشت در حقیقت ما در این تنبیه توانستیم دو پایگاه مهم آنها پایگاه پروازی و استراتژیک و مرکز جاسوسی آنها را مورد اصابت قرار دهیم.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه نتانیاهو در طول این شش، هفت ماه گذشته دوازده بار شکست را تجربه کرده است، گفت: با اینکه نتانیاهو شرایط را بسیار سخت دید و اعلام حمله کرد باز در مجامع بین المللی چیزی علیه ما مطرح نشد و جلسه شورای امنیت بدون تصمیم گیری خاتمه یافت و بعد از این رسانه های رژیم صهیونیستی از اقدام علیه ایران دست برداشتند.

وی بیان کرد: دیروز شاهد پرواز ریز پرنده هایی در شرق اصفهان بودیم و از آنجائیکه این ها قادر نیستند از جای دور به پرواز درآمده باشند، ممکن است از طریق کشورهای همسایه یا نفوذی ها در داخل ایران این کوادکوپترها را به پرواز درآورده باشند تا سیستم امنیتی ایران را تست کنند و یا جای پدافند را شناسایی کنند که ایران توانست قبل از هر اقدامی کوادکوپترها را نابود کند.

حجت الاسلام میرمرشدی یادآور شد: البته نیروهای مسلح ایران پیگیر منشا پرواز این ریز پرنده ها هستند و قطعا جمهوری اسلامی در قبال منشا این پرواز واکنش نشان خواهد داد، گرچه بار دیگر این ریز پرنده ها باعث آبروریزی مجدد نتانیاهو شد.
وی در پایان بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مقتدر و مستقل وارد میدان شده و رژیم صهیونیستی تحت فشار بین المللی قرار گرفته است و در روز جمعه سراسر ایران علیه اقدامات رژیم کودک کش و غاصب صهیونیستی بعد از اقامه ی نماز جمعه راهپیمایی کرده و برنامه ی "وعده ی صادق" را مورد حمایت مردمی خود قرار دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha