جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مدرسه الزهرا(س)یزد

حوزه/ به همت مدیر و طلاب مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها یزد، مراسم گرامیداشت و یادبود شهید امیر محسن حسن نژاد از شهدای حمله تروریستی راسک در این مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، خانم آزاده نیکپور مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها یزد، صبح امروز در آیین گرامیداشت شهید امیر محسن حسن نژاد از شهدای مدافع امنیت در حمله تروریستی فروردین ماه در منطقه راسک که در این مدرسه علمیه برگزار شد به روح مطهر شهدا سلام و درود فرستاد و اظهار داشت: کشته شدن در راه خدا به دستور امام معصوم علیه السلام در معرکه جنگ را به عنوان معنای خاصِ شهادت و کشته شدن یا مردن در مسیر انجام وظیفه الهی را به عنوان معنای گسترده و عام شهادت ذکر می کنند.

وی، بر دفاع از مرزهای عقیدتی توسط طلاب تأکید کرد و ادامه داد: بر اساس روایاتی از معصومین علیهم السلام در مورد مصادیق شهادت، مرگ در مسیر طلب علم و معرفت به حق و ولی خدا هم شهادت است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها یزد، با تقسیم مرزها به مرز جغرافیایی و عقیدتی، پایداری و شهادت در راه عقیده را بسیار ارزشمند دانست.

نیکپور با اشاره به مضمون آیه ١۶٩ سوره آل عمران، این آیه را نشانه فضیلت شهادت و تسلای خاطر خانواده شهدا عنوان نمود و افزود: با توجه به عبارات آن، حیات برزخیِ شهدا از جنس خاصی است که روزی گرفتن نزد پروردگار، بهره مند شدن از فضل الهی، رفع حزن و اندوه، بخشیده شدن گناهان و... از جمله آن شمار می آید.

وی، با اشاره به روایتی، به ذکر برخی از نعمت های غیر قابل توصیف برای شهید پرداخت و گفت: تاکنون هیچ چشمی ندیده، هیچ گوشی نشنیده و به قلب هیچ بشری خطور نکرده و خداوند متعال سرپرستی خانواده شهید را به عهده گرفته است.

در این مراسم که با حضور خانواده معظم شهید امیر محسن حسن نژاد برگزار شد؛ برنامه هایی از جمله قرائت سوره یس هدیه به روح شهید، هم خوانی سرود شهید و قرائت دکلمه در مدح مقام شهید اجرا شد.

مراسم یادبود شهید مدافع وطن در مدرسه الزهرا(س) یزد برگزار شد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha