چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
مناظره

حوزه/ مناظره‌ای با موضوع "آیا فضاها و شبکه‌های مجازی بر روی اعتقادات دانش آموزان تاثیرگزار است"، بین طلاب مدرسه ریحانه النبی و دانش آموزان مدرسه یاس نبی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز مناظره‌ای با موضوع "آیا فضاها و شبکه‌های مجازی بر روی اعتقادات دانش آموزان تاثیرگزار است" بین طلاب مدرسه ریحانه النبی و دانش آموزان مدرسه یاس نبی برگزار شد.

طلاب مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک که موافق این گزاره بودند، در ابتدا به تعریف عقیده پرداختند که فقط شامل مسائل دینی نمی‌شود، بلکه می‌تواند شامل میهن دوستی و عدالت ورزی باشد.

در ادامه دانش آموزان مدرسه یاس نبی که جزء گروه مخالف بودند، دیدگاهشان مبنی بر کارکردهای مثبت فضای مجازی از جمله کانال‌های انگیزشی، درسی، وجود پیج‌های هنری رایگان، حتی ایجاد کسب و کار در فضای مجازی بود که البته طلاب ریحانه النبی منکر این اثرات مثبت نبودند اما عنوان کلی بحث برروی تاثیر گزاری برروی عقاید بود.

گروه مخالف به این نکته اذعان داشتند که خود فرد می‌تواند کنترل فضای مجازی را به دست بگیرد، حتی وجود خیلی از مُدها در اینستاگرام خوب است و فرد می‌تواند از آنها که در راستای حفظ ارزش‌های خود و اسلام باشد بهره ببرد.

در ادامه به بحث مُدها و حجاب استایل‌ها پرداختند که بر روی حجاب اثر خیلی گسترده‌ای داشته و ذائقه جوانان و نوجوانان را تغییر داده و با تمسخر اعمال دینی، سعی بر بی منزلت کردن آنها داشته‌اند، گاها بی احترامی به والدین که در طنزهای اینستا دیده می‌شود و به بحث تکرار یک مسئله که باعث نهادینه شدن آن رفتار در افراد می‌شود پرداخته شد، در فواصل زمانی به دفاع از صحبت‌ها و پاسخ به سوالات گروه مقابل پرداختند.

در پایان خانم راهزانی به جمع بندی نهایی از سخنان هر۲ گروه پرداخت و به بحث دهکده جهانی و تاثیر شبکه‌های مجازی بعد از کرونا و ارائه مثال‌هایی از افرادی که در اینستا نظر مردم را جلب نمودند و بعد با عقاید مردم بازی کردند، اشاره کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha