شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه استان یزد از برگزاری دوره اخلاق در رسانه در مدارس علمیه استان یزد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، از برگزاری دوره اخلاق در رسانه برای اولین بار در مدارس علمیه استان یزد با حضور حجت الاسلام و المسلمین رضا رستمی مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه و مدیر مسئول خبرگزاری حوزه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۵ و ۶ اردیبهشت ماه ١۴٠٣ خبر داد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد با بیان این مطلب که انسان فطرتا اخلاق مدار بوده و دین مبین اسلام، دین اتمام مکارم اخلاق است، اظهار داشت: یکی از مواردی که بر اخلاق انسان اثر به‌سزایی می‌گذارد عرصه رسانه و فضای مجازی است.

وی ادامه داد: دین مبین اسلام برای اینکه اخلاق ما پویا شود و به مکارم اخلاق برسیم، برای حضور سالم در این فضا نیز برنامه‌هایی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون نحوه حضور در عرصه فضای مجازی "ورود در فضای مجازی احتیاج به ایمان، علم، ذوق و سلیقه و هنر دارد و بزرگترین آفت این کار گرفتار شدن به غرور، سیاست زدگی، حسادت، سطحی نگری، روز مرگی می‌باشد"، بیان کرد: برای اینکه در فضای مجازی اخلاق ما اخلاق کریمه و حسنه شود، نیاز به برگزاری دوره‌هایی با محوریت حفظ اخلاق در فضای رسانه و فضای مجازی است.

وی ادامه داد: با گسترش پیدا کردن عرصه رسانه و فضای مجازی و متعاقب آن احساس نیاز در جهت تقویت اخلاق در این عرصه، برای اولین بار در حوزه‌های علمیه کشور دوره (اخلاق در رسانه) برای طلاب یزد برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس گفت: این دوره در مدارس علمیه مدینة العلم کاظمیه، شفیعیه و خان در شهر یزد و در خارج از شهر یزد مدارس علمیه حجت ابن الحسن(عج) میبد و امام صادق(ع) اردکان برگزار می‌گردد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha