جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
آیت‌ الله دری نجف‌آبادی

حوزه / امام جمعه اراک بر لزوم تلاش در راستای توسعه علمی، فناوری و پژوهشی در بخش بهداشت و درمان کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی طی سخنانی در جمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هفته سلامت با اشاره به این نکته که نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد، مهمترین عامل پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور است، اظهار داشت: منشأ تحول در هر جامعه‌ای نیروی انسانی است و متولیان امر وظیفه دارند با سرمایه‌گذاری در این بخش زمینه توسعه و تحول کشور را فراهم کنند.

وی نسبت به اهمیت توجه به کادرسازی ویژه و سلامت در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: وجود نیروهای پاکدست، دلسوز، کاردان و انقلابی می‌تواند شتاب بخش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باشد، بنابراین مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه اراک ادامه داد: توسعه علمی، فناوری و پژوهشی بهداشت و درمان باید در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور جدی گرفته شود تا جمهوری اسلامی ایران در آینده‌ای نزدیک حرف‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان در جامعه جهانی داشته باشد.

وی به روند تکمیل طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک اشاره کرد و یادآور شد: این طرح بزرگ ملی، دغدغه حوزه بهداشت و درمان استان است و در دولت سیزدهم اقدامات موثری در جهت جذب اعتبارات برای تکمیل این طرح انجام شد که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک از سال ۱۳۸۳ با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال آغاز شد و اکنون که ۲۰ سال از آن تاریخ می‌گذرد، بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال در این طرح هزینه شده و هنوز اعتباراتی نیاز دارد.

وی ابراز کرد: با وجود فعالیت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به عنوان قطب درمان بیماری سرطان غرب کشور و بهره‌برداری از طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج)، نیاز است راه اندازی دانشکده داروسازی با هدف تسریع در درمان بیماران مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در زمینه پزشکی، ظرفیت‌های علمی و تجهیزات درمانی خوبی دارد باید راه‌اندازی دانشکده داروسازی در راستای تکامل زنجیره درمان استان در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به این که نرخ رشد جمعیت استان مرکزی نگران کننده است، اظهار کرد: باید نرخ زاد و ولد در استان مرکزی به ۲/۳ برسد تا کمبود جمعیت موجود استان جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی با جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری، از استان‌های پیر کشور است و اگر با این روند حرکت کنیم تا ۱۰ سال آینده به وضعیت بحرانی می‌رسیم و نگرانی‌های بسیاری در این باره وجود دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha