سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ حجت الاسلام کارگر گفت: تنوع و هنر تولید اقوام مختلف در حوزه پوشش در ایران بی نظیر است و نیاز به حمایت دولت از بخش های خصوصی و کارگاه های کوچک تولید البسه و پوشاک ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه جزیره خارگ در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت روز معلم گفت: علم دارای ارزش ذاتی است و در دین مبین اسلام به علم ارزش و بهای بالایی داده شده است. هدف قرآن کریم تشویق مردم به تحصیل علم و تعمیق در اعتقادات و تعهد آنها است تا ایمانی راسخ و استوار به دنبال داشته باشد.

خطیب جمعه خارگ گفت: آنقدر دانش در اسلام ارزشمند است که امیرالمؤمنین علیهاالسلام میان آن و ثروت، به هفت دلیل علم و دانش را انتخاب می‌نماید

وی به جوانان توصیه کرد: از کتاب های شهید مرتضی مطهری استفاده کنیم و معارف حقه اسلامی را با قدرت اقناعی در وجد خودمان تثبیت کنیم.

حجت الاسلام کارگر گفت: در دهم اردیبهشت سال ۱۳۸۰ فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد. تا امروز ۲۲ سال می گذرد و لازم است سران قوا نسبت به توفیقات اقتصادی و مفاسد اقتصادی گزارش دهند. مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و مفسدان اقتصادی در کشور داشته ایم و این باید بازدارندگی در سوء استفاده از رانت های اطلاعاتی در حوزه اقتصادی ایجاد کند. همچنین اصحاب رسانه در مطالبه گری‌های خود در حوزه اقتصادی پیگیر فرمان هشت ماده ای مبارزه با فساد باشند.

امام جمعه خارگ با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس گفت: سومین خلیج بزرگ جهان خلیج فارس است که پرتغالی ها در ۴۰۰ سال قبل ۱۱۷ سال در این منطقه حضور داشتند توسط امامقلی خان و لشکریانش در دوران صفویه اخراج شدند. بعدها دهم اردیبهشت را شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام خلیج فارس نام گذاری کرد.

حجت الاسلام کارگر افزود: اینکه دشمنان به دنبال حذف نام خلیج فارس هستند چیز جدیدی نیست. حذف هویت فرهنگی یک ملت یعنی نابود کردن همه اندوخته و ثروت معنوی آن ملت و امروز هویت فرهنگی ما در استمرار حفظ هویت خلیج فارس است.

وی بیان داشت: جهان استکبار از زنان و مردان خلیج فارس ضربات متعددی دیده است لذا نام خلیج فارس بر اندام دشمنان لرزه انداخته است و در پی حذف آن است و قطعا این آرزو را به گور خواهند برد.

حجت الاسلام کارگر به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و ابراز داشت: از تجارب درس آموز جهان اسلام توجه به تاریخ آندلس اسلامی و سقوط تمدن اسلامی در آن دوره است. تبدیل عنصر پرنشاط جوانی و نوجوانی به عنصر بی روح و بی انگیزه با ایجاد مشوق های کاذب و لذت های زودگذر در دستورکار دشمنان ملت ایران است. ملتی که با زدن موشک بر ابر دشمن ها احساس عزت و غرور دارد نباید در برابر تهاجم فرهنگی خنثی عمل کند.

وی بیان داشت: خیرخواهی مومنانه راه نجات بخش ملت ایران از عوارض تهاجم فرهنگی است.

حجت الاسلام کارگر با تشکر از نیروی انتظامی به جهت اجرای طرح نور گفت: مردم هم پشتیبان و همراه نیروی انتظامی هستند و هم خیرخواه همدیگر هستند. از همراهی سران سه قوه نسبت به دغدغه های فرهنگی تشکر می کنیم. بخشی از آسیب های فرهنگی به بخش واردات لباس و پوشاک در کشور است که باید کشور ما از واردات بی نیاز و صادر کننده باشد. تنوع و هنر تولید اقوام مختلف در حوزه پوشش در ایران بی نظیر است و نیاز به حمایت دولت از بخش های خصوصی و کارگاه های کوچک تولید البسه و پوشاک ضروری است.

امام جمعه خارگ با بیان اینکه وضعیت امامزاده میرمحمد توسط میراث فرهنگی مشخص شود گفت: تعمیرات نیمه کاره رها شده و به ساختمان آسیب خواهد زد.

وی با اشاره به مساله رفت و آمد مردم جزیره خارگ ابراز داشت: ماندن مردم در اسکله قابل قبول نیست. همانگونه که در کلان شهر برای حمل و نقل مردم مترو گذاشته شده برای جزیره خارگ نیز تمهیدات لازم صورت بگیرد. یک سامانه ای طراحی شود که مردم نسبت به گرفتن بلیط و جاماندن در اسکله گرفتار نشوند.

امام جمعه خارگ با اشاره به روز کارگر گفت: اگر قانونی مبنی بر حقوق و مزایا وجود دارد معوقات کارگران پرداخت نشده است شرکت ها و پیمانکاران به وظیفه خودشان عمل کنند. نسبت به تبدیل وضعیت ها به ویژه برای کارگران باسابقه همت اگر قانون هست که اجرا شود و اگر قانون نیست به عنوان یک دغدغه نماینده مجلس پیگیری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha