سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: نزدیک هفت سال است در تکاب صحبت از فاز دو معدن زرشوران است و چقدر مسئولان و مدیران آمده اند و گفته اند دو ماه دیگه یا سه ماه دیگر فاز دو شروع می شود. کاغذ های درخواست کار در فاز دو پوسیدند ولی خبری از فاز دو نشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای بقیة الله این شهر برگزار شد، اظهار داشت: کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و نقش مؤثری در پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند و امروز هم محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و ایجاد امنیت اقتصادی هستند و نباید تجلیل از کارگران را به هفته کارگر محدود کرد و تأمین و ارتقای معیشت کارگران و مهارت‌افزایی آنها، باید برنامه مستمر نظامی مثل جمهوری اسلامی باشد که به تصریح رهبر عالیقدر و حکیمش، عدالت اجتماعی از شعارهای اصلی آن است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل در بحث توجه به کارگران، وجود امنیت شغلی برای کارگران است و الحق اقدامات خوبی برای تقویت امنیت شغلی کارگران در کشور صورت گرفته و اداره کار و دادگستری و ... در خیلی موارد از شغل کارگر حمایت کرده و می‌کنند. و از جمله عواملی که به امنیت شغلی کارگران آسیب زده وجود بیکاری در جامعه به ویژه شهرستان تکاب است.

امام جمعه تکاب افزود: رفع بیکاری در شهرستان مساوی با تامین امنیت شغلی کارگران شهرستان است و نزدیک هفت سال است در تکاب صحبت از فاز دو معدن زرشوران است و چقدر مسئولان و مدیران آمده اند و گفته اند دو ماه دیگه یا سه ماه دیگر فاز دو شروع می شود. کاغذ های درخواست کار در فاز دو پوسیدند ولی خبری از فاز دو نشد.

وی اضافه کرد: چند ماهی است در معدن زرشوران در یک قسمت خیلی از کارگران را اخراج می‌کنند و به راحتی کنار می‌گذارند این انصاف نیست و دور از عدالت اجتماعی است و انتظار داریم در اسرع وقت این قضیه حل شود تا معیشت این کارگران عزیز به خطر نیافتد.

حجت الاسلام کوهی در ادامه به روز معلم اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در تبیین اهمیت جایگاه معلمی، آن‌را در ردیف شغل خدا و پیامبر قرار می‌دهد و می‌فرماید «شما معلمین، یک شغل بسیار بزرگ دارید که همان شغل الله است، و یک مسئولیت بسیار بزرگ دارید که همان مسئولیت انبیا است.» همچنین مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان و دانشگاهیان در هفته معلم فرمودند: «قدرت، اعتبار و آبروی کشور، بیش از هرچیزی وابسته به نیروی انسانی است و معلمان هستند که سازنده نسل آینده و نیروی انسانی آن هستند».

وی افزود: در دیدگاه اندیشمندان اسلامی نقش معلم به‌عنوان الگوی اخلاق در امر آموزش مطرح شده و جایگاه ویژه‌ای دارد و معلم در جمهوری اسلامی، تراز عملکردی می‌خواهد، تراز او در رفتار و کردار، التزام انقلابی به اسلام ناب محمدی(ص) است.

امام جمعه تکاب اضافه کرد: اکثر معلم ها در شهرمان به اخلاق در آموزش و رفتار و کردار اسلامی پایبند هستند و نقششان موثر و تربیت ساز است. اما بعضا و به صورت اندک شنیده می شود در روز معلم برخی ها در کلاس درس موسیقی مطرب پخش می کنند و مجالس رقص برگزار می شود که امسال این مساله تکرار نخواهد شد.

وی عنوان داشت: تحصن و تظاهرات دانشجویان دانشگاه های معتبر آمریکا و اروپا و کانادا و استرالیا در حمایت از غزه و محکومیت اسرائیل کودک کش و سرکوب این دانشجویان از سوی دولت آمریکا و اروپایی در رسانه ها انعکاس فراوانی داشته و حکایت از بیداری و شناخت ملت ها از چهره واقعی و منافقانه اسرائیل و آمریکا دارد.

حجت الاسلام کوهی تصریح کرد: یک روزی به بهانه حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین ؛ آمریکا و دولت های غربی جمهوری اسلامی ایران را به این بهانه تروریسم معرفی و تحریم می کردند الان در دانشگاه های آمریکا نخبگان آمریکایی از فلسطین حمایت می‌کنند و این نشان می‌دهد شناخت جمهوری اسلامی و امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب خیلی جلوتر از دنیای غرب است و چهره ظالمانه غرب را پیشتر از دیگران شناخته اند و قطعا آینده متعلق به محور مقاومت است و این را دولت آمریکا بداند در دل ملت ها جایی ندارد و قطعا دریای خشم ملت ها، آمریکا را غرق خواهد کرد.

وی در ادامه به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: قطعا آنکسی که تبلیغ بر بی حیایی و بی عفتی در جامعه بین المللی می‌کند شیطان و لشگر شیطان است و شیطان نمی خواهد خانواده ها این بنیان مقدس مستحکم باشد نمی خواهد از دامن این پدران عفیف و مادران عفیفه فرزندانی مؤمن و غیور و شریف تربیت شود.

امام جمعه تکاب افزود: مرحله اول برای تقویت حجاب و عفاف در جامعه کار فرهنگی و تربیتی است و بعد مراقبت و نظارت و برخورد با بی عفتی و بی حجابی در جامعه است و اجرای طرح نور از سوی نیروی انتظامی به درخواست مردم باید از سوی مسئولان و صاحب نفوذان حمایت و قدردانی شود و بنده هم از طرف مردم شریف تکاب از نیروی خدوم و پرتلاش انتظامی تکاب قدردانی میکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha