سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: باید در کنار عزیزان انتظامی در اجرای طرح نور همراه باشیم و حمایت کنیم،در قضیه حجاب همه ارگان‌ها باید خود را دخیل دانسته و کمر همت برای حل‌وفصل این مسئله ببندیم که از طرف دشمن تبدیل به مسئله امنیتی و چالش شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نمازجمعه چهاربرج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی جنایت‌کار شکست و به قوت قلبی برای مسلمانانی نیز که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند؛ شد.

وی ادامه داد: امروز جنگ، جنگ رسانه‌ای بوده و در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها چالش‌های رسانه‌ای است و هر کس رسانه قوی‌تر داشته باشد، در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود و در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز فراوان به موضوع رسانه پرداخته شده است.

امام جمعه چهاربرج خاطرنشان کرد: در موضوع فلسطین، دنیا تکانی خورده است که پیش از این اصلاً سابقه نداشته است و این اتفاق در حالی رقم خورده که فلسطینی‌ها در زمینه رسانه، فناوری اطلاعات و حتی در امور روزمره خود دچار محدودیت هستند

وی ادامه داد: مشارکت مردم در اقتصاد با نگاه بخشی، پروژه‌ای و مهندسی محقق نخواهد شد و باید نگاه زیست‌بومی، فرایندی و بین‌بخشی داشت و به همه گره‌های سیاستی، ساختاری و حکمرانی مانع حضور مردم توجه کرد و لازمه به کار افتادن همه چرخ‌دنده‌های بزرگ و کوچک کشور در راستای تولید این است که امکان حضور همه مردم در فرایندهای مختلف تولیدی کشور فراهم شود.

حجت الاسلام جلالی عنوان داشت: وجود مرز مشترک بین ایران و پاکستان سبب روابط عمیق بین دو کشور شده و سفر رئی جمهور به این کشور در سازوکارهای میان دو کشور به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند.

وی گفت: سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود، بسیار حائز اهمیت بوده و نشان می‌دهد دو کشور اراده قوی بر تقویت روابط دارند و به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شده و کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد و مسئولین برنامه داشته باشند.

امام جمعه چهاربرج ادامه داد: آنچه در بیانات رهبر عزیزمان، مشهود است توجه به محوریت و عاملیت بانوان اعم از تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر و چه بانوان سهل‌انگار در حوزه حجاب که نسبت به هر کدام وظیفه‌ای بیان شده است و باید در کنار عزیزان انتظامی در اجرای طرح نور همراه باشیم و حمایت کنیم،در قضیه حجاب همه ارگان‌ها باید خود را دخیل دانسته و کمر همت برای حل‌وفصل این مسئله ببندیم که از طرف دشمن تبدیل به مسئله امنیتی و چالش شده است.

وی افزود: جهانیان یک‌بار دیگر فهمیدند که همراهی دو نگرش ایدئولوژی صهیونیسم و امپریالیسم آمریکایی اجازه نمی‌دهد که صلح و آرامش بر منطقه و دنیا حکم‌فرما شود.

حجت الاسلام جلالی در ادامه به روز معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری، نه یک فرد بلکه یک مکتب، یک گفتمان و یک جریان بود که می‌توانست و می‌تواند برای خواص و نخبگان فکری جبهه انقلاب، یک الگو و اسوه باشد. و هم امام راحل (ره) و هم رهبر حکیم انقلاب، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شخصیتی شهید مطهری را «بصیرت» دانسته‌اند و بصیرت نیاز مُبرم و همیشگی ملت انقلابی ایران بوده و به همین نسبت، تخلّق به الگوی شخصیت بصیرت‌مدار شهید مطهری نیز برای جامعه ما اهمیت پیدا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بانوی ایرانی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 1
    نیروی انتظامی تشکر اجرتون با اباعبدالله
  • ناشناس IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
    0 1
    سلام من از طرح نور حمایت میکنم من از بی حجابی بیزارم من میخوام کشورم با حجاب و عفاف کامال باشه ما این همه شهید داریم بخاطر حجاب و عفاف ما رفتن ما بخدا مدیون شهدا هستیم بیایید نزاریم دشمن ازما سواستفاده کنه ما دختران وزنان با حجاب و عفاف خود دشمنان را نابود میکنیم به یاری خداوند متعال ان شاءالله