دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ حجت الاسلام حمیدی نژاد با گرامیداشت روز کارگر ابراز داشت: متاسفانه فرهنگ غنی اسلام در بین مسلمانان غریب است و در موارد متعددی فرهنگ منحط غرب غلبه دارد و ما از این جهت آسیب‌های فراوانی می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت روز شورا گفت: اعضای شورا افرادی با انگیزه و پای کار هستند و ان شاءالله بنا دارند به مردم خدمت کنند این هشدار را به همه افرادی که صلاحیت ندارند و از این جایگاه سوء استفاده می‌کنند می‌دهم که مهم‌ترین حق الناس گردن آنهاست که کسی که حق الناس گردن او باشد حتی اگر در راه خدا شهید هم بشود وارد بهشت نخواهد شد قدر این جایگاه را بدانید و برای خدمت به مردم شب و روز نشناسید که مهم‌ترین عبادت این است.

امام جمعه عالیشهر با گرامیداشت روز معلم گفت: ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف است با سالروز شهادت بزرگ معلم ایران اسلامی حضرت آیت الله شهید دکتر مطهری که به عنوان روز معلم نامگذاری شده است به همه عزیزانی که توفیق پیدا کرده‌اند و در این جایگاه ارزشمند قرار بگیرند تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: اینجا محل کار انبیا بزرگ خداست اگر کسی صالح و معلم خیر باشد که خوبی‌ها را تعلیم بدهد او را در صف انبیا می‌گذارند و اگر خدایی نکرده قدر نداند و معلم شر بشود بدترین عذاب‌ها را خواهد داشت این جایگاه خیلی حساس است چون دانش آموزان معلم را الگوی خود می‌دانند و از رفتار و گفتار او تقلید می‌کنند فاصله بین بهشت و جهنم معلم خیلی کم است باید خیلی مواظب باشیم. جامعه هم باید قدردان معلمان عزیز باشد مسئولین هم باید خدمت بهتر و حل مشکلات معلمان را وظیفه اصلی خود بدانند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با گرامیداشت روز کارگر ابراز داشت: متاسفانه فرهنگ غنی اسلام در بین مسلمانان غریب است و در موارد متعددی فرهنگ منحط غرب غلبه دارد و ما از این جهت آسیب‌های فراوانی می‌بینیم.

خطیب جمعه عالیشهر گفت: کار در اسلام عبادت است و کارگر عابد، در روایات معتبر در رابطه با عبادت نکاتی مهمی بیان شده است که ما به آن کمتر توجه داریم اینکه کسی که می‌خواهد خدا را عبادت کند باید چه کار کند، پیامبر(ص) در روایتی می‌فرماید عبادت ۷۰ جز دارد که مهم‌ترین و بهترین جز آن کار کردن برای کسب روزی حلال است در حالی که ما اصلاً کار کردن را عبادت نمی‌دانیم.

حجت‌الاسلام حمیدی نژاد با اشاره‌ به اهمیت کار و کارگر در قرآن و روایات ابراز داشت: متاسفانه ما فکر می‌کنیم کسانی که شغل‌های مهمی مثل دامداری و کشاورزی و کارگری دارند از نظر ارزش در رتبه‌های پایین اجتماعی هستند این فکر را دشمن اسلام در ذهن ما کرده تا بتواند اقتصاد کشورهای اسلامی که پایه آن تولید است را فلج کند و با این کار بتواند آنها را به خودش وابسته کند و دین و ارزش‌های اسلام را از آنها بگیرد.

وی بیان داشت: چرا جوان‌های ما امروز بیکار هستند چون کارهای مهم و با ارزشی مثل کشاورزی و دامداری و کارگری را شغل نمی‌دانند و برای خود کسر شأن می‌دانند.

خطیب جمعه عالیشهر گفت: یکی از وظایف مهم مسئولین این است که نحوه مشارکت مردم در تولید را مشخص و زمینه‌های آن را فراهم کنند که مردم بتوانند در بخش‌های مختلف تولیدی مثل تعاونی‌های تولیدی، کارهای خانگی، کارهای دستی، کشاورزی و دامداری مشارکت داشته باشند و اعتبارات بانکی باید به این سمت هدایت شود.

وی افزود: مردم ما ثابت کرده‌اند که همیشه آماده هستند اما متاسفانه مسئولین آماده نیستند و به مردم کمک نمی‌کنند هدف دشمن از تحریم‌های اقتصادی به زانو درآوردن ملت ایران و تسلیم محض شدن آنها در مقابل دشمن است اما معتقدیم ملت بزرگ مقتدر غیرتمند و با سابقه ایران اسلامی هرگز تسلیم زورگویی‌های دشمن نخواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha