سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام جمعه موقت دیر

حوزه/ حجت الاسلام سعیدی گفت: همه اقشار به‌ویژه روحانیت در این جنگ رسانه‌ای و روایتگری که دشمن به راه انداخته باید نقش ایفا کنند و تک تک افراد جامعه نیز وظیفه روشنگری دارند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی امام جمعه موقت بندر دیر در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: دشمنان هنوز از سیلی محکمی که از جمهوری اسلامی خورده‌اند ناله می‌کنند و مکر و حیله و خود را برای جبران این ضربه محکم در عملیات وعده صادق بکار می‌برند.

وی با اشاره به وتو عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا، خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار، خائن، مستکبر، ظالم، دروغگو و فریبکار است و فریاد ما مرگ بر آمریکاست.

حجت الاسلام سعیدی گفت: هرجا فتنه و دسیسه‌ای وجود دارد و ظلمی به مظلومی وارد می‌شود، این به‌واسطه دست نشاندگان آنها و زیر سر آمریکای جنایتکار و همدستانش است و ما این را محکوم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همه اقشار به‌ویژه روحانیت در این جنگ رسانه‌ای و روایتگری که دشمن به راه انداخته باید نقش ایفا کنند و تک تک افراد جامعه نیز وظیفه روشنگری دارند.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، عنوان کرد: ورزش زورخانه‌ای یکی از رشته‌های ورزشی خوب است که باید مورد حمایت قرار گیرد و مسایل و مشکلات این رشته ورزشی برطرف شود.

وی با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل، ابراز کرد: نه تنها کالاها، بلکه نیروی انسانی هم نیاز به حمل و نقل دارد که از طریق توسعه راه‌ها در سطح کشور محقق می‌شود و نقش مهمی در تسریع در طرح‌ها و برنامه‌ها و سایر مسائل دارد.

حجت الاسلام سعیدی، با بیان اینکه حامی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خصوصا ورزش هستیم، اظهار کرد: با این وضعیت راه‌های استان به‌ویژه شهرستان‌های جنوبی و با این وضعیت آب، مشکلاتی که در سطح فضای شهری و مبلمان داریم، چرا هلدینگ خلیج فارس که یکی از اصلی‌ترین کارهایش پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به حوزه پیرامونی است، باید در این بحبوحه گرفتاری‌ها و کمبود اعتبارات، خریدار سهام یکی از باشگاه‌های تهرانی باشد.

وی ادامه داد: پتروشیمی‌های عظیم و زیادی در سطح استان هستند که شهرستان‌های جنوب استان متاثر از همه پیامدهای این پتروشیمی‌ها هستند، اگرچه اشتغال ایجاد می‌کنند و نکات مثبتی دارند، اما باید مقابل مشکلات و مسایلی که پیش می‌آید و باری که بر راه ها و زیرساخت های شهرستان ها ایجاد می‌کنند، رسیدگی داشته باشند.

حجت الاسلام سعیدی عنوان کرد: نمی‌گویم خرید سهام این باشگاه کاری مثبت است یا منفی، اما آیا این کارها واقعا تاثیری به رسیدگی به حوزه ماموریت یک مجموعه دارد، آیا مجموعه هلدینگ خلیج فارس ماموریت خود در رسیدگی به مردم استان بوشهر و سایر استان‌ها که پتروشیمی‌هایی دارند، انجام داده‌ است؟

وی با اشاره به پیگیری اعتراض مردم درخصوص این اقدام هلدینگ خلیج فارس توسط مسئولان و نمایندگان استان در مجلس، خاطرنشان کرد: مسئولین در این خصوص تجدید نظر و از تکرار چنین مواردی جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت دیر بیان کرد: مسئولین استان به راه‌های نابسامان و نامطلوب استان خصوصا راه‌هایی که به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها منتهی می‌شود، رسیدگی کنند.

وی با تبریک روز شوراها، بیان کرد: اعضای شوراها به ـیین نامه‌ها و رعایت قانون بیش از پیش توجه کنند.

حجت الاسلام سعیدی درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز یادآور شد: شاکله اصلی تشکیل نظام اسلامی مقابله با مفاسد است و این وظیفه حکومت اسلامی است.

وی با تبریک روز کار و کارگر، خاطرنشان کرد: حقوق کارگران خصوصا در صنایعی که در منطقه ما هستند به موقع پرداخت شود.

امام جمعه موقت دیر با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد آیت‌الله شهید مطهری، بیان کرد: همه باید قدردان معلمان باشیم.

وی با اشاره به روز جهانی مطبوعات، ابراز کرد: در گذشته مطبوعات در اختیار دشمن بود و نقش دروغین ایفا می‌کرد، اما به برکت انقلاب اسلامی مطبوعات نه تنها در کشور بلکه خیلی از آزاده‌های جهان در خدمت اسلام، مسلمین و مستضعفین قرار گرفته و امیدواریم شنونده مطبوعات راستین و راستگو باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha