دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: امروز در فضای جنگ شناختی، وضعیت میدان را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مورد روایت حماسه وعده صادق اظهار داشت: حماسه‌ها، روایت فتح می‌خواهند و الا چنان دستخوش تحریف می‌شوند که اصل ماجرا کاملاً تغییر ماهیت می‌دهد و یا کاملاً از حافظه‌ها محو می‌گردد. این واقعیت یکی از بزرگترین درس‌های قیام عاشورا است.

امام جمعه برازجان افزود: حماسه‌ها، روایت فتح می‌خواهند؛ و این مهم در عصر جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی و ادراکی، اهمیتی مضاعف می‌یابد.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: امروز در فضای جنگ شناختی، وضعیت میدان را رسانه‌ها و روایت‌ها تعیین می‌کنند. حماسه وعده صادق، نه تنها از این قاعده مستثنی نیست، بلکه چون مواجهه مستقیم با طلسم حیات و شیشه عمر تمدن مادی غرب یعنی اسرائیل داشته است، بیش از سایر حماسه‌ها به روایت فتح نیازمند است.

امام جمعه برازجان در مورد موضوع نگرانی ها در مورد تأخیر در تصویب و ابلاغ قانون عفاف و حجاب اظهار داشت: لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب مدتهاست بین دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رفت و بازگشت داده می شود و تاکنون به تصویب نهایی شورای نگهبان نرسیده است.

حجت الاسلام مصلح افزود: این نگرانی وجود دارد که به خاطر برخی مصلحت اندیشی ها یا ملاحظات مالی و یا موارد دیگر در ابلاغ نهایی و اجرای این لایحه بیش از این تاخیر به وجود آید.

امام جمعه برازجان اظهار داشت: خانواده ها و مردم متدین ما در استان بوشهر و مخصوصا شهرستان دشتستان ماه هاست که منتظر تصویب و اجرای این قانون هستند تا دستگاههای مرتبط با توجه به مسؤولیت هایی که در این قانون برای آنها تعریف شده به تکالیف خود عمل کنند.

وی افزود: این نگرانی مردم و خانواده ها به جا و به حق است که نشود برخی دستگاه ها به بهانه تاخیر در تصویب لایحه عفاف و حجاب از مسؤولیتشان شانه خالی کنند و در این مساله مهم ساکت و بی تفاوت بمانند و همه مسؤولیت ها بر عهده و گردن نیروی انتظامی بماند.

حجت الاسلام مصلح در مورد موضوع حمایت دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا از مظلومان فلسطین اظهار داشت: حوادث این روزهای دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و اعلام حمایت دانشجویان این دانشگاه‌ها از مظلومان فلسطین و انزجار از جنایات وحشتناک صهیونیست‌ها، رویدادی بی‌سابقه را رقم زده است.

خطیب جمعه برازجان افزود: اتفاقاتی که در این دانشگاه‌ها می‌افتد، یادآور تدبیر رهبر حکیم و دوراندیش انقلاب اسلامی، در ۱۰ سال پیش است که برای جوانان اروپا و آمریکا نامه نوشتند.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: استکبار جهانی و دشمنان بشریّت همواره در مقابل بیداری ملّت‌ها احساس خطر کرده‌اند.

وی افزود: در هر نقطه‌ای از عالم، هر نهضت و جریانی که با هدف بیداری ملّت‌ها و رهایی آنها از بندهای استثمار و استعمار قد علم کرده است، نظام‌های مستکبر جهانی در پی سرکوبی و خاموش کردن صدای این بیداری برآمده‌اند.

حجت الاسلام مصلح اظهار داشت: موضوع اصلی این دشمنان بشریّت که به‌عنوان یک راهبرد اساسی از سوی آنان دنبال می‌شود، جلوگیری از شکل‌گیری این آگاهی و بیداری عمومی است. زیرا اگر این بیداری شکل بگیرد منافع آنها به خطر می‌افتد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha