یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
سرکار خانم اسفندیاری

حوزه/ نشست تخصصی معاونین فرهنگی مدارس علمیه تهران با موضوع وضعیت سنجی فعالیت های فرهنگی تبلیغی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، با توجه به اینکه یکی از ماموریت‌های معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز، رصد و پایش تلاشهای معاونان فرهنگی تبلیغی مدارس علمیه در قالب برنامه های فرهنگی ابلاغی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران است، این نشست ضمن بررسی چالش‌های فراروی، اجرای برنامه های ابلاغی، نظرات راهگشای مدیران و معاونین فرهنگی به اشتراک گذاشته شد.

مسئولیت و انجام رسالت فرهنگی و تبلیغی کار بسیار دشواری است

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در این نشست با اشاره به آیه ۲ سوره مبارک جمعه، گفت: بخش عمده قرآن کریم موعظه، تربیت و هدایت جامعه را بیان می کند و حتی در تعلیم هم به حکمت سفارش شده است، یعنی علمی که مصالح انسان را محیا و تامین می کند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: رسالت پیامبران تعلیم قرآن و همچنین حوزه های علمیه نیز همین وظیفه را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به انجام فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی مدارس علمیه خواهران تبیین کرد: مسئولیت فرهنگی و تبلیغی بسیار کار سختی است، اگر آموزش ما در این امر تربیت محور نباشد، نتیجه مطلوبی به دست نخواهد آمد و همه مجموعه باید در انجام آن یک دست باشند.

وی افزود: تلاوت و آموزش قرآن کریم وظیفه اولیه پیامبران بوده است و حوزه های علمیه ورثه انبیا (ص) هستند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان تهران خاطر نشان کرد: همه مجموعه های که کار فرهنگی انجام می دهند باید یک هدف را دنبال کنند و آن هدف هم تربیت است.

وی تشریح کرد: حدود ۱۲ هزار نفر دانش آموخته در سطح استان وجود دارند، و به جهت ایجاد شرایط بهتر ایشان باید تلاش کرد. به دنبال این باشیم که ظرفیت ها را بشناسیم و مشکلات و موانعی که برای پیشرفت فرهنگی بوجود می آید برطرف کنیم.

آموزش‌های فرهنگی باید تربیت محور باشد

خانم اسفندیاری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران استان تهران در جمع مدیران و معاونین فرهنگی گفت: هدف از برپایی این نشست، وضعیت سنجی برنامه های ابلاغی از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز (برنامه های جاری و ۵ ساله) رصد مشکلات و آسیبهای فرهنگی خاص استان و اطلاع از راهکارهای پیشنهادی مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه استان تهران بود.

وی در ادامه این نشست افزود: نتیجه پژوهش‌های ناظر بر وضعیت تبلیغی استان تهران نشان می دهد، وضعیت جغرافیای، فرهنگی و اجتماعی استان تهران به دلیل مهاجر پذیر بودن، بافت فرهنگی ناهمگون و اجتماع اقوام گوناگون، نیازمند توجه ویژه ای است که با توجه به کلان شهر بودن، پایتخت بودن و بافت اداری و سیاسی شهر تهران پیامدهای منفی اجتماعی متعددی وجود دارد.

اسفندیاری اظهار کرد: وضعیت تبلیغی حوزه های علمیه خواهران در این شهر و سرمایه گذاری تبلیغی بر ایشان موجب می‌شود فاصله موجود تا وضعیت مطلوب کاسته شود که این نشست در راستای این اهداف شکل گرفته است.

لازم به ذکر است: دکتر جوانی مدیر کل مطالعات و مهندسی فرهنگی، دکتر برگستان مدیر کل امور دانش آموختگان، خانم دکتر بهجت پور مدیر کل تهذیب و تربیت و خانم دکتر خانی کارشناس اداره پشتیبانی و کارآفرینی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور در این نشست حضور داشتند.

این نشست با طرح مسائل و موضوعات مختلف در جهت اهداف نشست از سوی مدیران و معاونین مدارس علمیه مورد کن و کاو واقع شد و زمینه ساز تعاملات بیشتر در ادامه گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha