شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، نقش روحانیون در فرآیند مدیریت کشور را انکار ناپذیر توصیف کرد.

امیر طاهر خانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مرکز خبر حوزه ،با اشاره به مطلب فوق در عین حال، خاطر نشان کرد:اگر روحانیون شرایط لازم را داشته و به مسایل مدیریتی نیز اشراف داشته باشند، قطعا می‌توانند برای دستیابی به اهداف اسلامی نقش بسیار مهم و موثری داشته باشند.

*قانون اساسی در مسیر اهداف قرآن

وی همچنین با بیان این که قانون اساسی در ابتدای انقلاب به وسیله خبرگان تدوین شد، گفت: تدوین قوانین بر مبنای آیات الهی، احادیث و روایات بوده و به می‌توان ادعا کرد که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مسیر اهداف اسلام و قرآن تدوین شده است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس اضافه کرد: با توجه به این که هر مقدار از قانون کشور که با قرآن همخوانی نداشته ملغی است؛ بنابراین قانون اساسی نظام اسلامی ایران هماهنگ با مبانی قرآن و شرع است.

وی همچنین ضمن اشاره به برخی از آیات و روایات اسلامی یادآور شد: دولت اسلامی دارای چراغ راهنمایی است که شاخصه های مهم آن توجه به ارزش‌های دینی، قوانین الهی و قرآنی است.

*گسترش عدالت بخشی از وظایف دولت

طاهر خانی در ادامه به تشریح بخشی از ویژگی‌های دولت اسلامی پرداخت و گفت: گسترش عدالت در جامعه، رفع ظلم و ستم و تبعیض حمایت از اقشار ضعیف رفع مشکلات جامعه اسلامی و معرفی جامعه الگویی که انسان در آن مورد احترام قرار گیرد، تنها بخشی از ویژگی‌های دولت اسلامی است.

وی با ذکر فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در این باره خاطر نشان کرد: معظم له بارها فرموده‌اند که ما در نظام جمهوری اسلامی به سوی این اهداف پیش می‌رویم و هرگز از این که به طورکامل به اهداف نظام اسلامی دست یافته‌‌ایم سخنی نگفته اند.

نماینده تاکستان در مجلس همچنین با تاکید بر اینکه برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده نظام اسلامی به نیروهای کارآمد، آگاه و توانمند نیاز داریم، گفت: برای این مهم باید نیروهایی با آگاهی لازم و کافی‌ تربیت شود تا اهداف مورد نظر را محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha