شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

امام جمعه موقت تهران درحاشیه بازدید از دومین نمایشگاه فرهنگی و هنری طلیعه ظهور، معرفی حضرت بقیه الله به نسل جوان را یکی از ابعاد تبیین انتظار در جامعه برشمرد و گفت: این نمایشگاه که با زبان هنر به تبیین فرهنگ مهدویت پرداخته، گام ارزشمندی برای معرفی حضرت مهدی(عج) است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری طلیعه ظهور را ارزشمند و ستودنی توصیف کرد و گفت: معرفی 800 عنوان کتاب و بیان آسیب های فرهنگ مهدوی همانند مدعیان دروغین از جمله نقاط قوت این نمایشگاه است.

وی مهدویت را بحثی پژوهشی و گسترده دانست و گفت: جلوه هایی از آنچه که به عنوان وظایف منتظران آمده است مانند دعا برای ظهور حضرت و ابراز علاقه به ایشان در جامعه ما وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، خواستار برگزاری هرساله کنگره هایی پیرامون مهدویت شد و افزود: باید کتابهای مرجع پیرامون انتظار تدوین و به جامعه عرضه گردد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جشن های نیمه شعبان را جلوه ای از انتظار دانست و گفت: نباید تنها به این جشن ها اکتفا کرد بلکه باید پیوسته رو به جلو حرکت و محتوای دینی را در این زمینه گسترش داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این که امام عصر(عج) تنها متعلق به حوزه علمیه نیست خاطرنشان کرد: امام عصر محبوب و معشوق همه دل هاست و همه آنها که عاشق امام زمان هستند باید در این عرصه دغدغه فکری و ذهنی داشته باشند اما در این زمینه وظیفه حوزه دو چندان است.

وی از سینما به عنوان ابزاری برای رساندن پیام ها و اندیشه ها یاد کرد و با اشاره به استفاده هالیوود از هنر برای تخریب اعتقادات ملی و مذهبی گفت: ما باید از سینما برای معرفی فرهنگ و اندیشه مهدوی به درستی استفاده نماییم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha