چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024

‌آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی گفتند: آمادگی داریم در دانشگاه مفید قم دانش پژوهان مسلمان کشور غنا را پذیرش کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ‌آیت‌الله‌العظمی موسوی اردبیلی، صبح امروز در دیدار مشاور عالی رئیس جمهور غنا با اشاره به وجود مراکز مختلف علمی در قم، بر تقویت تعاملات علمی و دانشگاهی بین قم و غنا تأکید کردند.

معظم له گفتند: شما مسلمانان آفریقایی وظایف بسیار سنگینی بر عهده دارید و با تلاش بسیار باید جایگاه و نقش اسلام در آفریقا به ویژه در غنا را افزایش دهید.

ایشان افزودند: شما و سایر مسلمین باید نسبت به توطئه دشمنان هوشیار باشید و به نصرت الهی ایمان داشته باشید و تلاش کنید معارف اسلامی را در جامعه نهادینه کنید.

عبدالمجید مشاور عالی رئیس جمهور غنا نیز با بیان پیشینه تاریخی اسلام در کشور غنا بر اهتمام و علاقه مسلمانان این کشور به فراگیری علوم و معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون مبلغان دینی در این کشور با تأسیس مدارس کوچک به نوجوانان و کودکان قرآن را تعلیم می دهند.

وی با بیان اینکه، غنا قبلا مستعمره انگلیس بود و شدیدا تحت تأثیر فرهنگ ضد دینی غرب قرار گرفته است گفت: برای نخستین بار یک مسلمان به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در غنا نامزد شده است.

عبدالمجید با اشاره به حمایت گسترده غربی ها از کاندیداهای مسیحی در غنا گفت: اکثریت جمعیت غنا را مسلمانان تشکیل می دهند ولی به خاطر ضعف اقتصادی و اجتماعی حضور کمرنگی در عرصه های مختلف کشور دارند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha