سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024

مدیر پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: فن نویسندگی به عنوان یکی از مهارت های آموزشی در کمیسیون پژوهش حوزه علمیه خراسان مطرح شده است و پس از تصویب نهایی آن در کلیه مدارس علمیه خراسان اجرا می شود.

حجت‌الاسلام فتح اللهی در گفتگو با مرکز خبر حوزه، طراحی نظام جامع پژوهشی در حوزه را ضروری دانست و اظهار داشت: این نظام جامع باید بر اساس امکانات، واقعیت های پژوهشی و شناسایی نیازهای جامعه برنامه ریزی و تدوین شود.

وی تکمیل زیرساخت های حوزه بر اساس توانمندی حوزویان و تجهیز حوزه نسبت به امکانات سخت افزاری را از دیگر بایسته های امر پژوهش در حوزه برشمرد و گفت: طلاب از روز نخست که وارد حوزه‌های علمیه می شوند باید همزمان با آموزش متون دینی، با مهارت های پژوهشی آشنا شوند که لازمه این امر تأسیس واحد پژوهش در همه مدارس علمیه است.

مدیر پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، مأموریت اصلی این اداره را برنامه ریزی، ساماندهی و خدمات پژوهشی در حوزه دانست و گفت: برگزاری کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره نقش بسزایی در هدف نهایی پژوهش یعنی تولید علم دارد.

وی اعطای وام حمایتی به پژوهشگران برتر جهت انتشار آثار پژوهشی را از جمله خدمات مدیریت پژوهش حوزه علمیه خراسان عنوان و تصریح کرد: اگر چه بخشی از فعالیت های پژوهشی منجر به تولید علم نمی شود، اما می تواند مقدمه ای برای تولیدات علمی گردد و لذا آشنایی طلاب جوان با متون پژوهشی از جمله نویسندگی ضروری است.

حجت‌الاسلام فتح اللهی به فراخوان آثار پژوهشی محققان خراسانی حوزه‌های علمیه سراسر کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون آثار قابل توجهی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که پس از ارزیابی آنها در مراسمی از محققان برتر تجلیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو، ایجاد یک مرکز ارتباطی توانمند و قوی در سطح کشور را لازم دانست و گفت: این مرکز می تواند علاوه بر اطلاع رسانی، فعالیت پژوهشی تمام مراکز تحقیقاتی کشور مانع برخی موازی کاری ها در عرصه پژوهش شود.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha