شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

‌آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی گفتند: زندانیان، بیماران اجتماعی جامعه محسوب می شوند و ما وظیفه داریم با بهره مندی از تعالیم دینی آنان را مداوا و اصلاح کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له در دیدار مسئولین فرهنگی زندانهای سراسر کشور گفتند: وظیفه مسئولان فرهنگی زندانها بسیار مشکل است و مانند طبیب هایی هستند که بیماران حاد را درمان می کنند.

ایشان با بیان اینکه جامعه ایده آل جامعه ای است که زندان در آن وجود نداشته و متخلفی در آن نباشد افزودند: هم اکنون بشر مراحلی را طی می کند که نیازمند داشتن چنین زندانهایی است و هر چه زندان و زندانی محدودتر باشد، جامعه کاملتر خواهد بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه، دستگاه های انتظامی، قضایی و مسئولان فرهنگی زندان ها، محوری ترین مسئولیت را در کاهش جرم در جامعه بر عهده دارند گفتند: در جمهوری اسلامی مباحث فرهنگی مورد توجه واقع شده است و با زندانیان نیز به عنوان بیماران اجتماعی که نیازمند ‌آموزش های فرهنگی و دینی هستند برخورد می شود.

ایشان افزودند: اگر مباحث اخلاقی و دینی در زندانها آموزش داده شود می توانند به دانشگاه تبدیل شوند.

‌آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه اسلام برای تمام انسان ها و شئونات بشر برنامه ارائه داده است گفتند: از اهرمهای مناسب استفاده کنید و زندانیان را با تعالیم روحبخش اسلام آشنا کنید.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha