جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

گروه تاریخ و تمدن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نشست«بررسی ضرورت‌های تاریخ شفاهی در تاریخ معاصر» را برگزار می‌کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، سخنران این نشست مرتضی رسولی : کارشناس ارشد تاریخ، مسئول گروه تاریخ شفاهی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و مولف و محقق تاریخ معاصر ایران خواهد بود.

بر اساس این گزارش، دکتر علی بیگدلی عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه شهید بهشتی، دکتر محمد رحیم عیوضی، رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دکتر مهدی فرهانی منفرد، عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه الزهرا(س) نیز به عنوان ناقدان این نشست علمی تخصصی، حضور خواهند داشت.

دکتر محمد شیخ نوری هدف از برگزاری این نشست را تبیین جایگاه تاریخ شفاهی در تاریخ معاصر دانست و گفت: در میان مورخان عده ای معتقدند نمی توان تاریخ را بر اساس ذهنیت و حرف شفاهی افراد نوشت، ولی عده ای دیگر، تاریخ شفاهی را جزء جدانشدنی تاریخ می دانند و به عنوان اسناد و مدارک مورد توجه مورخان از آن استفاده می کنند.

مدیر گروه تاریخ و تمدن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: در ایران به تازگی بحث تاریخ شفاهی مطرح شده است ولی هنوز جایگاه خود را در بین مورخان، استادان و دانشجویان تاریخ پیدا نکرده است و این نشست با هدف شناسایی تاریخ معاصر به جامعه علمی کشور و پژوهشگران برگزار می شود.

وی ادامه داد: پژوهشگران و اعضای هیئت علمی گروه تاریخ و تمدن و جمعی دیگر از محققان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این نشست حضور خواهند داشت.

دکتر شیخ نوری افزود: این نشست شنبه 6 بهمن ماه سال جاری از ساعت 30/15 الی 30/17 در محل سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی واقع در تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر( بخارست)، کوچه دوم، پلاک 33 برگزار می شود و حضور علاقه مندان به ویژه دانشجویان و محققان در این نشست آزاد است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha