جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تاریخ معاصر ایران

حوزه/ مدير امور فرهنگي معاونت تهذيب حوزه علميه استان قم از برگزاری دوره جریان شناسی تاریخ معاصر ایران برای طلاب سطوح عالی قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد كارگر مطلق، ، با اعلام این مطلب اظهارداشت: این طرح در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص آگاهی جوانان از تاریخ معاصر ایران و با هدف ارتقای آگاهی و بینش اجتماعی، سیاسی طلاب از وقایع تاریخ معاصر ایران و همچنین افزایش ظرفیت پژوهشی و تحلیل طلاب از وقایع برگزار خواهد شد.

مدير امور فرهنگي معاونت تهذيب حوزه علميه استان قم، جريان شناسي وقايع ايران از صفويه تا قاجار، جريان شناسي نظام مشروطه در ايران، جريان شناسي روحانيت قبل و بعد از انقلاب اسلامي، جريان شناسي اديان و فرق قبل و بعد از انقلاب اسلامي و جريان شناسي اقتصادي ايران قبل و بعد از انقلاب اسلامي، را از جمله  موضوعات  مورد بحث و بررسي در این دوره عنوان کرد.

وی افزود: این دوره به مدت 15 جلسه ، يكشنبه ها و سه شنبه ها به صورت متمرکز برای طلاب سطوح عالی  در دارالشفاء برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام كارگر، با بیان اینکه در اين دوره از اساتید متخصص و مطرح حوزوی استفاده شده است،گفت: افرادی که در پایان این دوره، در آزمون نهایی موفق به کسب امتيازات لازم شوند، گواهي پايان دوره دريافت خواهند کرد.

به گفته وی اين دوره  هم چنین  براي برخی از مدارس علمیه قم كه واجد شرائط باشند، نيز برگزار خواهد شد.

مدير امور فرهنگي معاونت تهذيب حوزه علميه استان قم، با بیان اینکه تاكنون استقبال خوبي از این دوره  صورت گرفته و حدود 150 نفر طلبه ثبت نام نموده اند، ابرازداشت:آخرین فرصت ثبت نام  در این دوره  18 دی ماه سال جاری بوده و  کلاس ها نیز از روز يكشنبه 21 دی ماه آغاز و  تا پايان سال جاري ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان ساخت: علاقه مندان جهت ثبت نام و شرکت در این دوره می توانند به مدیریت فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم واقع در ساختمان اداری دارالشفاء، طبقه سوم، اتاق310 مراجعه نموده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 37740978 تماس حاصل نمایند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha