سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024

آقای صاحبی دبیرکنگره بین‌المللی علامه بلاغی گفت: بیش از 80 مقاله علمی به زبان‌های عربی و فارسی از ایران، عراق، سوریه، انگلیس، عربستان، مصر و مغرب عربی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی در نخستین روز از برگزاری این کنگره در قم گفت: واحد احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با انتشار فراخوان مقالات علمی پیرامون شخصیت و آثار علامه بلاغی و با ساماندهی محققان خود توانست آثار و موسوعه علامه بلاغی را تدوین و آماده انتشار نماید.

وی با اشاره به محورهای مقالات ارسال شده به این کنگره گفت: سیره علمی و عملی علامه بلاغی، بررسی اوضاع حوزه علمیه نجف اشرف در عصر بلاغی، بررسی سیره اجتماعی و نقش علامه بلاغی در نهضت ضد استعماری عراق در سال 1920 میلاد و بررسی اندیشه‌های فقهی، کلامی و ادیان پژوهی این عالم وارسته از دیگر محورهای فراخوان مقالات بود.

صاحبی افزود: بیشتر آثار ارسالی به این کنگره پیرامون تفسیر آلاءالرحمن علامه بلاغی، درباره اعجاز و صیانت قرآن از تحریف است و باید توجه داشت که این تفسیر از چنان جایگاهی برخوردار است که الهام بخش کتب المیزان مرحوم علامه طباطبایی و البیان مرحوم آیت‌الله‌العظمی خوئی بود.

وی ادامه داد: شیوه جدلی علامه بلاغی در نقد آثار و اندیشه مخالفان، پاسخ به شبهات مادی‌گران و نحله‌های نو پیدای منحرف نیز، شماری از موضوعات مقالات را به خود اختصاص داده است.

دبیرکنگره بین‌المللی علامه بلاغی با اعلام افتتاح پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره علامه بلاغی گفت: علاوه بر این پایگاه اطلاع‌رسانی، خبر نامه کنگره به  زبان عربی و فارسی نیز تدوین و منتشر شده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha