دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

مراسم اختتامیه گردهمایی کارشناسان آموزش مدارس علمیه قم و شهرستان‌ها در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا امینی معاون پژوهشی حوزه علمیه قم به اهمیت پژوهش در ساختار علمی حوزه اشاره کرد و گفت: باید به این سمت برویم که فرهنگ و روحیه پژوهشگری، خلاقیت، نوآوری و مهارت‌های پژوهشی در درون مدارس فعال شود و با راه‌اندازی معاونت پژوهش در مدارس این تفکر به تدریج حاکم خواهد شد.

وی با اشاره به کاستی موجود در عرصه پژوهش در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: به خاطر نداشتن بعضی مهارت‌ها و نیز وجود مشکلات علمی، محصولات علمی حوزه روی میز جامعه علمی کشور قرار نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام امینی، به سخنان مقام معظم رهبری مبنی برلزوم ایجاد نهضت علمی گفت: حوزه علمیه و سامانه مدیریتی آن باید مدارس را جدی بگیرند و اگر می‌خواهیم تا بیست سال آینده، نتیجه مثبتی بگیریم باید از مدارس شروع کنیم.

وی افزود: حوزه باید تلاش کند تا ساختار مناسبی برای این کار ایجاد کند و مدراس علمیه نیز فعالانه عمل کنند.

همچنین در بیانیه پایانی این همایش با تصریح برنقش محوری و اساسی سطح یک حوزه در ساختار آموزشی و پژوهشی، براهتمام به ارتقاء سطح تخصصی و دانش‌افزایی کارکنان مدارس، تقویت جایگاه علمی مدارس علمیه شهرستان‌ها، سازمان‌دهی سطوح عالی، تقویت جایگاه اساتید حوزه علمیه و زمینه‌سازی برای حضور آنان در عرصه‌‌های ملی تأکید شده است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha