یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

یازده تن از اصحاب مطبوعات تاجیکستان در بازدید دو ساعته از کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی(ره) آن را مایه مباهات ایران و جهان تشیع دانستند.

یکی از بازدیدکنندگان در گفت و گو با خبرنگار مرکز خبر حوزه گفت: از بازدید چنین مکانی بسیار خرسند شده ام و آن را تجربه ای برای رشد علمی خود می دانم، مشاهداتم را در نوشته هایم برای مخاطبین در تاجیکستان خواهم آورد.
این روزنامه نگار تاجیکستانی به تلاش مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) در گردآوری کتابها و نسخ خطی اشاره کرد و گفت: این کتابخانه الگویی برای اندیشمندان و محققان جهان اسلام است و در رشد علمی آنها مؤثر خواهد بود.
وی به سفرهایش به کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: چنین کتابخانه ای با این همه منابع ارزشمند را در هیچ کجا ندیده ام.
عضو حزب نهضت اسلامی تاجیکستان به حضور این جمع به دعوت جامعه المصطفی العالمیه اشاره کرد و گفت: دیدار با شخصیت های برجسته،‌ بازدید از اماکن و شرکت در جلسات تبادل تجارب رسانه‌ای از جمله برنامه هایی است که جامعه المصطفی العالمیه برای ما در نظر گرفته است.
وی افزود: روزنامه نگاران تاجیکستان با شرکت در جلسات تبادل تجارب رسانه‌ای با کارها و فعالیت های روزنامه نگاران و نویسندگان ایران آشنا شده و تجارب خود را بیان داشته‌اند.
وی همچنین به آزادی مطبوعات و رسانه ها در تاجیکستان اشاره کرد و گفت: محدودیتهایی در تاجیکستان وجود دارد که در ایران مشاهده نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha