یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام دانشنامه امام حسین(ع) با 915 مطلب شامل، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان‌نامه، مجله و مقالات به همت محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بر روی شبکه جهانی اینترنت قرار گرفت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر پایگاه حوزه نت با اعلام این خبرگفت: این دانشنامه با مطالبی خواندنی و قابل تحقیق و پژوهش در قالب 19 نمایه اصلی و 16 نمایه فرعی از هم‌اکنون بر روی شبکه جهانی اینترنت در دسترس علاقه‌مندان می‌باشد.

حجت‌الاسلام قاسم ترخان افزود: در این دانشنامه که ابتدا به توضیح زندگی‌نامه امام حسین (ع) به عنوان سومین امام شیعیان می‌پردازد، به ویژگی‌ها و خصوصیات فردی این امام همام اشاره شده است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: زندگانی امام قبل از امامت، امام در دوره امامت، امام و کربلا از جمله نمایه‌های این دانشنامه می‌باشد.

وی ادامه داد: تحلیل واقعه عاشورا، درس‌هایی از امام، سیره و اخلاق امام، فضایل و مناقب امام، امام و نقش آفرینان حماسه کربلا، امام از نگاه قرآن و اهل بیت(ع)، امام از نگاه اندیشمندان، امام در اینترنت و رسانه‌ها، امام و عاشورا در آینه هنر و ادب از دیگر نمایه‌های این دانشنامه است.

مدیر پایگاه حوزه نت، دعای عرفه و زیارت امام حسین(ع) را از نمایه‌های دیگر دانشنامه حضرت عنوان کرد و افزود: اربعین حضرت، امام و عزاداری، قیام امام و انقلاب اسلامی ایران، امام کتاب و کتابشناسی همچنین امام حسین (علیه السلام) و ویژه نامه‌های مجلات از جمله نمایه‌های اصلی این دانشنامه می‌باشد.

حجت‌الاسلام ترخان به نمایه‌های فرعی این دانشنامه مذهبی اشاره کرد و گفت: عوامل و زمینه‌های نهضت عاشورا، اهداف و انگیزه‏های نهضت، پیام‏ها و پیامدهاى نهضت، حضرت عباس سلام الله علیه علمدار کربلا، اصحاب و یاران امام در کربلا، حضرت زینب (س) پیام‌رسان کربلا و زنان و نهضت حسینی از جمله نمایه‌های فرعی دانشنامه امام حسین(ع) می‌باشند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از این دانشنامه به پایگاه اینترنتی مرکز کامپیوتری علوم اسلامی به نشانی www.hawzah.net  مراجعه کنند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha