پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

آیت‌الله ‌العظمی صافی‌گلپایگانی در دیدار مسئولین معاونت پژوهش و همایش کتاب سال حوزه بر لزوم توجه به تدوین و طراحی کتب مورد نیاز جامعه و رفع شبهات در تالیف کتب حوزوی تاکید کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در برگزاری همایش کتاب سال حوزه گفتند: کتاب و نویسندگی در اسلام از اهمیت بسیاری برخوردار است و هموار مورد توجه و اهتمام علمای دین قرار دارد.

ایشان شناسایی و رفع نقاط ضعف در کتاب‌ها را از جمله وظایف نویسندگان و دست‌اندرکاران دانسته و افزودند: از آنجا که برخی مطالب در بلندمدت، تاثیرات زیادی بر جا می‌گذارد، لازم است در تالیف کتب حوزوی و استفاده از عبارات و الفاظ دقت بسیاری شود تا موجب برداشت‌های نادرست مخالفان مکتب حق واقع نشود.

حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی بر ضرورت توجه بیشتر به رعایت کیفیت و اتقان علمی در تالیف کتاب تاکید کرده و گفتند: نویسندگان باید ضمن پرهیز از تکرار مکررات، در موضوعات مورد نیاز جامعه و با توجه به معنا ، محققانه و عالمانه قلم بزنند.

معظم‌له به پژوهشگران و نویسندگان توصیه کردند با استفاده بیشتر از آیات و روایات، جنبه‌های اخلاقی و اعتقادی را در آثار خود، مورد توجه بیشتری قرار دهند و نسبت به پاسخ‌گویی به شبهات و تبیین معارف حقیقی دین اهتمام ورزند.

در ابتدای این دیدار معاون پژوهش حوزه با ارایه گزارشی از اهداف و دستاوردهای 10 ساله همایش کتاب سال حوزه از جمله شناسایی، معرفی و تقدیر از آثار علمی حوزویان در جهت تشویق و ترغیب محققان و پژوهشگران، رشد کمی و کیفی آثار علمی در حوزه را از جمله موفقیت‌های این همایش دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد، اظهار امیدواری کرد با حمایت مراجع و علمای حوزه دستاوردها و ثمرات همایش کتاب سال حوزه گسترش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha