دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

مدیر نشر و مطبوعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از چاپ و عرضه 96 عنوان با 140 مسلسل کتاب در موضوعات تخصصی و با استانداردهای علمی از سوی این انتشارات خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، یدالله جنتی، فراوانی آثار تولید شده، ضرورت عرضه هر چه سریعتر آثار تخصصی و تاکید بر کیفیت متناسب آثار تولیدی پژوهشکده‌ها، واحدها و گروه‌های پژوهشی را از جمله ضرورت‌های تاسیس این اداره برشمرد و گفت: نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  در اواخر سال 1384 تاسیس شده و به طور اختصاصی عهده‌دار چاپ و نشر دستاوردهای علمی و پژوهشی  پژوهشگاه شد.

وی خاطرنشان کرد: تخصصی بودن کتاب‌ها، کیفیت افزون‌تر چاپ، سعی در کاهش قیمت آثار تولیدی و سرعت دادن عرضه، از اهداف نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

مدیر نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، چاپ و عرضه 96 عنوان کتاب در 140 جلد در موضوعات تخصصی و با استانداردهای علمی را از دستاوردهای نشر پژوهشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: پژوهشکده فقه و حقوق با 24 عنوان کتاب، پژوهشکده فلسفه و کلام با 15 عنوان کتاب، پژوهشکده علوم و اندیشه اسلامی با 16 عنوان کتاب، مرکز احیا آثار اسلامی و کنگره علامه بلاغی هر کدام با هفت عنوان کتاب بیشترین آثار تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

وی اضافه کرد: گروه اخلاق دفتر جنبش نرم افزاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گروه پژوهش فلسفه و کلام خراسان رضوی، گروه مطالعات اسلام و غرب و مرکز مطالعات اجتماعی دیگر آثار تولیدی را به چاپ رسانده‌اند.

جنتی با اشاره به برگزیده شدن 21 اثر از نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در همایش‌ها، جشنواره‌ها، کتاب سال و... اظهار داشت: در سال 86 موسوعه علامه شرف‌الدین که از سوی مرکز احیا آثار اسلامی پژوهشگاه، تحقیق و به چاپ رسید، موفق به کسب جایزه جهانی سال جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با بیان اینکه نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال 86 به عنوان تنها ناشر برگزیده کتاب سال حوزه انتخاب شد، خاطرنشان کرد: در سال 87 در جشنواره کتاب سال حوزه، کتاب ثابت و متغیر و موسوعه علامه بلاغی حائز رتبه‌های برتر شده و مورد تقدیر قرار گرفت همچنین در همان جشنواره از مجله آیینه پژوهش به عنوان تنها مجله کتاب‌گذار تقدیر شد.

وی اضافه کرد: در زمستان 87 کتاب موسوعه احکام مرتد از سوی کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد و از نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اهداء با لوحی، تقدیر شد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha