سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

مسئول کمیته‌های منطقه 4 کشوری ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش گفت: مسئولان حوزه و آموزش و پرورش به این نتیجه رسیدند که بدون حضور حوزه نمی‌توان نسل آینده تربیت کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام محمد حسین صاعد رازی تصریح کرد: در ابتدای دولت نهم وزیر آموزش و پرورش و مدیر وقت حوزه علمیه، تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری حوزه و آموزش و پرورش امضا کردند که نتیجه آن تشکیل ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش بود که یک سال بعد در تمام استان‌ها، کمیته‌های همکاری تشکیل شد.

وی با یادآوری اینکه پس از تشکیل کمیته‌ها حضور روحانیون در عرصه تبلیغ، مشاوره پرسش و پاسخ مذهبی در شهرستان‌ها افزایش یافت گفت: از برکات کمیته‌های همکاری، آشنایی آموزش و پرورش با ظرفیت‌های مختلف حوزه در عرصه تبلیغ، آموزش نیروی انسانی و ارتباط استان‌ها به خصوص در بخش‌های معاونت آموزش‌های ضمن خدمت، برگزاری کارگاه‌های علمی و دینی و نیز افزایش اعزام مبلغان مذهبی به استان‌ها بود.

وی با انتقاد از کند شدن حرکت این همکاری گفت: این ستاد با رویکرد تقویت عقاید دین و اخلاق در آموزش و پرورش است و از آنجا که امکان دارد برخی ظرفیت این عقاید را نداشته باشند، حرکت  را کند می‌کنند.

حجت‌الاسلام صاعد رازی با اشاره به اینکه رسالت مشترک حوزه و آموزش و پرورش، تربیت دانش‌آموزان است گفت: لازم است هر مدرسه‌ای در سراسر کشور یک روحانی داشته باشد که به صورت دایم در مدرسه حاضر شود و مشاوره‌های مذهبی بدهد و به سئوالات مذهبی و شبهات دانش‌آموزان پاسخ دهد.

وی با اشاره به انتشار نشریه حلقه وصل گفت: این نشریه در ستاد تهیه می‌شود که در راستای رسالت اطلاع‌رسانی برای الگو برداری از تمامی بخش‌های حوزه و آموزش و پرورش است تا شناخت کامل را از ظرفیت‌های دو نهاد داشته باشیم.

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha