جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

نقش حوزه‌های علمیه به عنوان عامل هدایتگر مردم در مبارزه علیه استکبار جهانی، بسیار سازنده بود و مردم همواره از روحانیت تبعیت می‌نمایند.

امام جمعه بابل در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه با گرامی‌داشت حماسه 13 آبان با اشاره به نقش روحانیت، دانشجویان و مردم در تحقق این حماسه جاوید اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره)  نسبت به اجرای لایحه کاپیتالاسیون معترض بود لذا اولین جرقه‌های ان حماسه بزرگ زمانی زده شد که رژیم طاغوت، ایشان را به ترکیه و سپس به عراق تبعید کرد و مردم در اعتراض به این عمل رژیم شاهنشاهی تظاهرات کردند.

وی ابراز داشت: در آن شرایط رییس جمهوری آمریکا به ایران مسافرت کرد و دانش‌آموزان و دانشجویان مقابل دانشگاه تهران تظاهرات کردند، ماموران رژیم طاغوت آنها را به رگبار بستند و جمع زیادی را به شهادت رساندند که یکی از حوادث نهضت اسلامی در 13 آبان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: دشمن دنبال این است که با توسل به منافقین در بین مسلمانان تفرقه‌افکنی کند و به جوامع اسلامی آسیب برساند در حالی که انقلاب اسلامی پیام وحدت‌آفرین امام (ره) را در جهان طنین‌انداز نمود.

وی افزود: حوزه‌های علمیه سوابق درخشانی در مبارزات خود علیه طاغوت داشته‌اند و همیشه مردم را نسبت به خطرات استکبار جهانی گوشزد می‌کردند.

امام جمعه بابل در پایان خاطرنشان کرد: در این روز دانشجویان و فرهیختگان ایران به لحاظ اینکه احساس کردند آمریکا به عنوان دشمن اسلام، پایگاهی در کشور دارد و در صدد است رژیم ستم‌شاهی را بعد از انقلاب اسلامی به ایران باز گرداند، اقدام به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کردند و حماسه دیگری در تاریخ نهضت انقلاب اسلامی آفریدند.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha