جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ |۱۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 24, 2024

گناه و آلودگی، تاریکی به همراه دارد و این تاریکی‌ها جوامع و انسان‌ها را به بدبختی می‌کشاند و لذا نماز انسان را از گمراهی نجات می‌دهد و او را به سوی نور هدایت می‌کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، امام جمعه موقت قم در اجلاس سراسری نماز در قم خاطرنشان کرد: یک ششم، پنجاه کتاب فقهی ما که دارای 100 هزار روایات است، مربوط به نماز می‌باشد و این امر نشان دهنده اهمیت این مسئله عبادی است و می‌تواند جامعه را اسلامی و اصلاح کند.

وی افزود: اهمیت نماز چنان بالا است که خود رسول خدا و ائمه و انبیاء خدا به نماز پناه می‌بردند و نماز را واسطه بین خود و خدا قرار می‌دادند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم گفت: برای پی بردن به اهمیت یک عمل و وظیفه دینی باید به ثواب و عقاب آن توجه کنیم، نماز وظیفه‌ای است که در خصوص  ترک آن تعبیر به کفر شده است که عذابی بالاتر از آن نیست.

آیت‌الله استادی بیان داشت: بعد از معرفت خدا، عملی بافضیلت‌تر از نماز وجود ندارد و نمازی که بعد از معرفت‌الله باشد از تمام طاعات و عبادات بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: در اسلام سبک شمردن نماز، نهی شده است و همه باید نسبت به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

این استاد خارج حوزه ابراز داشت: کسانی که دست‌اندرکار مسئله نماز هستند اگر به نماز اهمیت ندهند، تبلیغ آنان اثر نخواهد داشت.

وی افزود: نماز باید انسان را از فحشا و منکر باز دارد و اگر نماز باشد و فساد موجود باشد، باید به دنبال عوامل آن بگردیم و وجود خود را از آلودگی‌ها پاک کنیم.

وی افزود: اعتقاد به معاد است انسان‌ها را منزه می‌کند در شئون فردی و اجتماعی تاثیرگذار است.

آیت‌الله استادی در پایان با اشاره به فرهنگ توسل در تفکر شیعی بیان داشت: در گرفتاری‌های معنوی باید به رسول خدا و ائمه (ع) متوسل شویم توسل‌ و استمداد از آنها است و این وظیفه ما و دستور دین ما است.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha