دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
1

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: علماء نجات دهنده مردم از انحرافات و تمامی مسیر های شیطانی و تهاجمات فرهنگی غرب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام حاجی زاده، پیش از ظهر امروز در اولین سالگرد بزرگداشت آیت الله العظمی ملکوتی(ره)، در مسجد مقبره تبریز با اشاره به جایگاه علما در جامعه، ابراز داشت: عالمان و فقها از صدر اسلام تا کنون نقش بی بدیلی در تعلیم و تربیت آموزه های دینی داشته اند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) که می فرماید: «خداوند زراره را رحمت کند، چرا که زراره و امثال او اگر نبودند احادیث پدرم امام باقر(ع) از بین می رفت"، افزود: این حدیث شریفه و سایر روایات نشان دهنده نقش علماء اسلام در حفاظت و ترویج احادیث و روایات اسلامی است که با زحمت های فراوان در جهت ترویج و گسترش اسلام بودند.

امام جمعه اهر ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت مجاهدت ها و مبارزات عالمان دینی است و باید قدر دانسته شوند و الحمدلله مردم آذربایجان قدردان علماء و روحانیون هستند و شرکت پر شور مردم آذربایجان در جلسات بزرگداشت عالمان دینی نشان دهنده محبت آنان نسبت به علماء و بزرگان است.

عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: علماء نجات دهنده مردم از انحرافات و تمامی مسیر های شیطانی و تهاجمات فرهنگی غرب هستند.

وی با بیان این مطلب که علماء سنگربانان جامعه هستند، افزود: حضرت آیت الله ملکوتی جزو آن دسته از علمایی بودند که عامل به علمشان بوده و تمامی افعال و گفتارشان نور بود.

وی تصریح کرد: خلائی که با فوت یک عالم فقیه در جامعه ایجاد می شود با هیچ چیز دیگر پر نمی شود، چرا که فقیهان دژ های مستحکم جامعه اسلامی و مرزبانان فرهنگی و معنوی جامعه بوده و در مقابل تهاجمات گسترده دشمنان ایستادگی کرده و به دفاع از ارزش های اسلامی می پردازند.

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: بزرگان و فقهاء در رابطه با نقش امام خمینی(ره) در روح بخشیدن به نظریه ولایت فقیه در اسلام، در کتاب هایشان نوشته اند که تنها کسی که توانست نظریه ولایت فقیه را از لابه لای کتب فقهی بیرون کشیده و متجلی کند، معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی بیان کرد: بحمدلله بیش از سی و پنج سال است که به برکت ولایت فقیه نظام اسلامی در امنیت و استقلال کامل قرار دارد و امروزه تمامی ترفند ها و حرکات دشمنان که با ساعت ها مطالعه طراحی گردیده است، با سخنرانی یک ساعته مقام معظم رهبری خنثی و بی اثر می شود.

استاد حوزه علمیه تبریز با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات هسته ای، افزود: ایشان مکررا بیان داشته اند که کلید حل مشکلات کشور در مذاکرات هسته ای و لوزان نیست، بلکه نسخه شفا بخش مشکلات کشور، اتکاء به نیروهای داخلی و اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: آیت الله ملکوتی از علماء و روحانیون بزرگ و مبارزی بودند که در دوران اختناق به حمایت قاطع از امام راحل پرداخته و در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی داشتند.

حجت الاسلام حاجی زاده در خاتمه گفت: حضرت آیت الله ملکوتی در سنگر امامت جمعه تبریز و همدلی با رزمندگان دوران دفاع مقدس، خدمات بسیار فراوانی داشته اند و همچنین علاوه بر شخصیت برجسته انقلابی، از جایگاه علمی والایی برخوردار بودند و آثار بسیار گرانقدری در  رشته های مختلف از جمله فقه، اصول و فلسفه بر جای گذاشته اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha