شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

ایران اسلامی کشوری مطرح در عرصه قرآنی است، اما با جایگاه بایسته برای قرآن و تفسیر در مساجد و مجالس فاصله بسیاری داریم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، نایب رییس جامعه مدرسین امروز در همایش بزرگ ائمه جماعات مساجد استان قم با اشاره به سالگرد ارتحال علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم گفت: مرحوم علامه شیفته اهل بیت (ع) بود و با سن بالایی که داشتند، همیشه قبل از افطار در ماه مبارک رمضان به زیارت حضرت معصومه (س) می رفتند و این نشان از دلدادگی آن مرحوم به اهل بیت (ع) بود.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به ظرفیتی که مساجد و ائمه جماعت در رونق بخشیدن به قرآن و فرهنگ دارند افزود: آیات قرآن مربوط به برهه ای خاص از زمان نیست و هرچه مورد تحقیق ، پژوهش و تدبر قرار می گیرد، طراوت بیشتری به انسان می بخشد و کهنگی در آن راه ندارد.

نایب رییس جامعه مدرسین با اشاره به جامعیت و جهان شمولی قرآن تصریح کرد: نباید برخورد با قرآن مانند کسانی باشد که برای این کتاب مقدس محدودیت زمانی و مکانی  تصور می کنند  زیرا مفاهیم و معانی آن در هر زمان قابل اجرا است.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: قرآن برای دو جریان آخرت گرایی و دنیا گرایی ، دو پیام دارد و اگر معانی بلند قرآن را برای نسل جوان بویژه دانشجویان به درستی بیان کنیم، آن را با عمق جان باور خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید با برنامه درست دانش آموزان و دانشجویان را برای حضور در مساجد ترغیب و تشویق کنیم گفت: اگر جامعه را با آیات قرآنی مرتبط کنیم ، فساد ، فحشا ، منکر به وجود نمی آید و حضور جوانان در مساجد نیز گسترش خواهد یافت.

عضو خبرگان رهبری خواستار رونق و گسترش تفسیر قرآن در مساجد برای جوانان شد و افزود: اگر قرآن مبنای کار در مساجد باشد بسیار تاثیر گذار است .

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قرآن موعظه جاویدان برای تمام انسان ها است بیان داشت: مشکلات روحی و معنوی انسان با موعظه شفا می یابد، گناه از ذهن او بیرون می رود و در معرض هدایت الهی قرار می گیرد و کسی که به مسیر هدایت برسد مشمول رحمت پروردگار می شود.

امام جمعه موقت قم با اشاره به اینکه ائمه جماعات باید از تفسیر قرآن آگاهی کافی داشته باشند گفت: کسانی که می خواهند تفسیر بگویند، نباید به یک تفسیر اکتفا کنند بلکه باید از چندین تفسیر استفاده نموده اگر کسی با تفسیر ترتیبی آشنا نباشد به بیان تفسیر مسلط نخواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری به نقش ائمه جماعات در رونق پذیری مساجد اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات امامان وپیشوایان خانه های خدا هستند و باید از فرصت طلایی که در اختیار دارند بهترین استفاده را ببرند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha