جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

با راه‌اندازی نسخه جدید برنامه‌ نرم‌افزاری هادی درخواست و ارسال منابع از طریق اینترنت برای پژوهشگران و محققین امکان‌پذیر خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید محمد صادق موسوی مدیر کتابخانه‌ و اطلاع‌رسانی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه در تشریح فعالیت‌های کتابخانه پژوهشکده گفت: کتابخانه با 60 هزار جلد کتاب گرو‌ه‌های پژوهشی، مطالعات سیاسی، تربیتی، اجتماعی، فرهنگ و ارتباطات دینی را در ارایه خدمات کتابداری پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه گروه‌های پژوهشی علاوه بر استفاده از کتابخانه پژوهشکده، از کتابخانه مستقل تخصصی نیز بهره‌ می‌برند افزود: کتاب‌ها در این کتابخانه فهرست‌نویسی موضوعی شده که موضوعات کتاب‌ها با شماره صفحات استخراج شده و در برنامه نرم‌افزار«هادی» قرار داده می‌شود و پژوهشگر و محقق با مراجعه به موضوعات، اسم کتاب و موضوع مورد نظر را پیدا می‌کند.

مدیر کتابخانه پژوهشکده باقرالعلوم بیان داشت: 30 هزار جلد کتاب به صورت موضوعی فهرست‌نویسی شده است.

مدیر کتابخانه‌ پژوهشکده باقرالعلوم (ع) با اشاره به خدمات غیرحضوری کتابخانه یادآور شد: علاوه بر مراجعه حضوری، بخش عظیمی از خدمات به صورت غیرحضوری به طلاب و دانشجویانی که از شهرستان‌ها درخواست منابع برای پایان‌نامه‌ها دارند ارایه می‌شود و منابع برای آنان آماده و از طریق پست به نشانی درخواست کنند ارسال می‌‌شود.

وی با اشاره به مهمترین موضوعات کتب موجود در کتابخانه گفت: حقوق، علوم سیاسی، تاریخ اسلام، و اهل‌بیت (ع)، کلام، فقه، عرفان، اقتصاد، روانشناسی و علوم تربیتی مهمترین موضوعات کتابخانه را تشکیل می‌دهند که به صورت قفسه باز مورد استفاده محققین است.

مدیر کتابخانه پژوهشکده باقرالعلوم (ع) با بیان اینکه در قم کتابخانه برای بانوان کم است افزود: غالب مراجعه‌کنندگان بانوان هستند که برای تهیه پایان‌نامه از شهرستان‌ها به این کتابخانه مراجعه می‌کنند و کتابخانه در پیدا کردن موضوعات به آنان مشاوره می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در دو طبقه و دو سالن مجزا ویژه بانوان و برادران تشکیل شده که خدمات کتابداری را ارایه می‌دهد و تلاش دارد، بخش مشاوره پایان‌نامه را به صورت تخصصی راه‌اندازی کند و از طریق تلفن نیز مشاوره ارایه نماید.

حجت‌الاسلام موسوی به بخش نشریات و مجلات اشاره این کتابخانه کرده و گفت: 84 عنوان مجله با 10 هزار شماره در کتابخانه موجود است.

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha