دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024

مجموعه‌های فرهنگی فعال در عرصه دین نمی‌توانند از هم جدا بوده بلکه و باید در کنار هم هماهنگ عمل کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در بازدید مدیران جامعة‌المصطفی از دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گفت: در بین مجموعه‌های دینی در همه ابعاد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی جای تبادل تجارب و هم‌اندیشی و هم‌افزایی فراوانی وجود دارد.

وی افزود: ماموریت‌های جامعة‌المصطفی در پهنه گسترده ام‌القرای عالم اسلام تعریف شده و ماموریت‌های آن در عرصه  بین‌الملل مشخص شده است اما، فروریختن مرزهای اطلاعاتی، داخل و خارج را یک واحد به هم پیوسته کرده است و کسی که در داخل کار می‌کند، باید بین‌المللی بیندیشد و کسی که در عرصه بین‌الملل فعالیت دارد، نمی‌توانداز عرصه‌های داخلی غافل باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در ادامه خاطرنشان کرد: تولیدات انبوه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سرمایه بزرگ حوزه است و جامعة‌المصطفی می‌تواند دریچه‌ای به روی جهان بیرون باز کند تا بتوانیم تولیدات دفتر تبلیغات اسلامی را به خارج کشور ببریم و طی یک فرآیند بازتولیدی و بازسازی، این محصولات را از حصار زبان و فرهنگ بیرون کشیده و معارف ناب اسلامی را جهانی کنیم.

وی نشست مشترک بین مجموعه های دینی و حوزوی را برای ایجاد زمینه همکاری‌های بیشتر ضروری دانست.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز گفت: جامعة‌المصطفی، کانونی در جهت افزایش کمی و کیفی سرمایه‌های انسانی جامعه اسلامی در جهان و کانون دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی و ستاد تخصصی در حوزه فرهنگ بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی قدرت نرم را دارای نقش بسیار ماندگار و پایدار در معادلات بین‌المللی دانست و گفت: نقشی که امروز جامعة‌المصطفی می‌تواند در معادلات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای برای ایجاد موازنه مثبت نفوذ جمهوری اسلامی ایران ایفا کند بی‌بدیل است.

وی تاکید کرد: دفتر تبلیغات حوزه، می‌تواند به عنوان یک کانون فعال و پرثمر در جهت همکاری و مساعدت با جامعة‌المصطفی در صحنه‌های هماوردی فرهنگی و علمی تلاش کند.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha